امسال پنج مورد ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های زراعی شهرستان مریوان در استان کردستان بر اساس حکم قضایی تخریب شده است.

تخريب ساخت وساز غيرمجاز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی مریوان گفت: سال گذشته نیز پنج مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی زراعی این شهرستان تخریب شد و این رویه با قدرت بیشتری امسال ادامه پیدا می‌کند.

محمد رحیمی به برخورد جدی با ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه این ساخت و سازها به تولیدات کشاورزی لطمه می‌زند، بنابراین به محض شناسایی نسبت به شکایت از فرد مورد نظر و معرفی آن به محاکم قضایی و تخریب سازه اقدام می‌شود.

وی تعداد ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی را حدود ۳۰۰ مورد اعلام کرد و یادآور شد: شرط صدور مجوز برای ساخت و ساز این است که زمین کمتر از سه هزار مترمربع و از زمین بزرگ‌تر جدا نشده باشد. موافقت محیط زیست و وجود منبع آبی از دیگر شرط‌های ارائه مجوز ساخت و ساز در زمین‌های زارعی است و متقاضیان بعد از دریافت مجوز تغییر کاربری باید جواز ساخت بگیرند.

مدیر جهاد کشاورزی مریوان از کشاورزان مریوانی خواست از تبدیل زمین به قطعات کوچک و خرید و فروش آن خودداری کنند تا موجب آسیب به تولید بخش کشاورزی نشود چرا که در این صورت هزینه تولید بیشتر شده و قیمت تمام شده محصول بالا می‌رود.

مریوان در ۱۳۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است و ۲۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغ‌ها در این شهرستان وجود دارد.

کد خبر 550405

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha