همشهری آنلاین: استاد محمد رضا شجریان با ارسال نمابری برای همشهری آنلاین نسبت به چاپ بدون اجازه مصاحبه ای از وی در روزنامه آینده نو اعتراض کرد.

به گزارش همشهری آنلاین در این بیانیه آمده است: با خبر شدم که اخیراً روزنامه آینده‌نو اقدام به انتشار مصاحبه‌ای با اینجانب کرده است. این مصاحبه در دو سال پیش و برای درج در روزنامه‌ای دیگر صورت گرفته بود و متاسفانه بدون اطلاع من و هرگونه هماهنگی در آن روزنامه منتشر شده است. نمی‌دانم بر مبنای کدام معیار و اخلاق حرفه‌ای مصاحبه‌ای که در زمان گذشته و با هدفی دیگر انجام شده است، بعد از مدت‌ها و بدون کسب هر گونه اجازه و هماهنگی در روزنامه‌ای دیگر منتشرمی شود. 

 شجریان با اشاره به اینکه حداقل اخلاق مرسوم حرفه‌ای ایجاب می‌کرد قبل از انتشار این متن از وی در مورد درج آن کسب نظر می‌شد، اضافه کرده است: در روز 10 مهرماه تعجب و گلایه شدید خود را از این روش ناپسندیده و غیرمرسوم طی نمابری به روزنامه اعلام و درخواست کردم اعتراض مرا در روزنامه منتشر کند. ولی این بار نیز روزنامه خلاف قواعد اخلاق حرفه‌ای از انتشار این نامه سرباز زد.

این استاد نامی آواز در پایان ابراز امیدواری کرد "رسانه‌ای که در عرصه فرهنگ فعالیت می‌کند بیش از هر چیز به رسالت اخلاقی خود پایبند باشد و بداند که اعتماد به رسانه که سرمایه ارزشمند فعالیت فرهنگی است، جز در سایه رعایت اخلاق به دست نمی‌آید."
روزنامه آینده نو همزمان با سالروز تولد استاد شجریان مصاحبه ای را در دوبخش به همراه اظهار نظر چند تن از چهره های نامی آواز و موسیقی درباره جایگاه شجریان در اوایل مهر ماه منتشر کرد.

گزارش همشهری آنلاین حاکیست که پیش از این نیز در سال 81 مصاحبه ای از استاد شجریان در یکی از جراید منتشرشد  و همزمان کتابی نیز با عنوان سروش مردم درباره این استاد شاخص آواز ترجمه و منتشر شد، که وی با انتشار اطلاعیه ای این مصاحبه را ساختگی اعلام کرد و  در باره کتاب هم گفت که تنها کتاب مورد اعتمادش کتاب راز مانا است و تنها مصاحبه ای که انجام داده است بادو روزنامه نگار  همشهری (سید ابوالحسن مختاباد و علیرضا پورامید) بوده است

کد خبر 5504

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز