مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
۰ نفر

واحدهای تولید الیاف مصنوعی در خمین با فرآوری ضایعات پلاستیکی محصولات متنوع از این گنج پنهان به دست می‌آورد.

بازیافت

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سالانه ۱۷۰ هزار تن انواع ضایعات پلاستیکی در ایران تولید می‌شود و ماندگاری این دور ریختنی‌ها در طبیعت چند صدسال است و به آن‌ها به‌عنوان معضلات طبیعت نگاه می‌شود؛ اما اگر نگاهمان را عوض کنیم و بهتر و دقیق‌تر نگاه کنیم خواهیم دید که این دور ریختنی‌ها نه‌تنها یک تهدید برای ما و محیط‌زیست نیستند بلکه فرصتی برای ثروت آفرینی و اشتغال‌زایی هستند.

واحدهای تولید الیاف مصنوعی در خمین یکی از این واحدهای ثروت آفرینی و اشتغال‌زا است که با فراوری ضایعات پلاستیکی محصولات متنوعی از این گنج پنهان استحصال می‌کند. این واحد تولیدی از سال ۱۳۹۱ باهدف اشتغال‌زایی برای جوانان خمینی و حفظ محیط‌زیست کارخانه‌ای در شهرک صنعتی خمین استان مرکزی احداث و کار تولید الیاف پلی‌استر را آغاز کرد.

حبیبی مدیرعامل تولید الیاف مصنوعی در خمین بیان کرد: ضایعات پلاستیک پرک شده و محصول بازیافتی پتروشیمی مواد اولیه ورودی به این کارخانه است و از آن‌ها الیاف پلی‌استر پرکاربرد در صنایع مختلف تولید می‌شود. برای دریافت تسهیلات تاکنون به بانک‌های متعددی مراجعه کردیم و به دلیل همراهی نکردن هنوز وامی دریافت نکرده‌ایم. برای خرید مواد اولیه هزینه نقدی پرداخت می‌شود، اما برای فروش محصولات با مشکلات متعددی روبه‌رو هستیم ازجمله اینکه از سال گذشته به دلیل نوسان بازار ارز صادرات کارخانه به کشورهای همسایه کاهش‌یافته است. اگر مسئولان اندکی حمایت کنند میزان تولید و اشتغال این شرکت دو برابر خواهد شد.

در کشور ۵۰ واحد تولید الیاف پلی‌استر با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن در سال در ایران فعال و چرخش چرخ ۲ هزار واحد پایین‌دستی و بالادستی و اشتغال ۵ هزار کارگر وابسته به فعالیت این ۵۰ واحد تولیدی الیاف مصنوعی است.

کد خبر 550384

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha