رسانه‌های آمریکایی در حالی از تحت تعقیب قرار گرفتن دو هکر از سوی وزارت دادگستری خبر داده‌اند که یکی از این دو هکر ایرانی بوده است.

هکر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورج ( The Verge)،  دو هکر  به نام‌های بهزاد محمدزاده ۱۹ ساله و مروان ابوسرور ۲۵ ساله از فلسطین به اتهام حمله به حداقل ۵۱ سایت آمریکایی متهم شده اند. این حملات پیچیده در واقع پاسخی به ترور شهید حاج قاسم سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی بوده است.

افرادی که در این کیفرخواست توسط هیئت منصفه فدرال معرفی شده‌اند، دو هکر ایرانی و فلسطینی هستند. اتهام این دو نفر تلاش برای آسیب رساندن عمدی به یک رایانه محافظت‌شده و دو مورد هم خسارت عمدی به یک رایانه محافظت‌شده است. هکری که خود را «آقای بهزاد» معرفی کرده، نشانی حساب تلگرام خود را در سایت‌ها گذاشته و در برخی سایت‌های دیگر نشانی صفحه اینستاگرامش را قرار داده است.

در این شکایت آمده است که ابوسرور، یک شهروند فلسطینی به محمدزاده اجازه دسترسی به برخی سایت‌ها از جمله سایت‌هایی در  ایالات متحده داده است. محمدزاده یا ابوسرور یا هر دو در ماه ژانویه محتوای اصلی سایت‌ها را با تصاویر و متن خود جایگزین کردند. این تصاویر شامل عکس‌های شهید سلیمانی و پرچم ایران و همچنین پیام‌هایی مانند این است: «سلیمانی یک شخصیت نبود، او یک باور بود و باورها هرگز نمی‌میرند.»

کد خبر 550324

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha