همشهری آنلاین: مدیر پروژه ساخت ضریح جدید حرم مطهر امام حسین (ع) در قم گفت: با پایان یافتن ساخت بدنه چوبی، مرحله طلاکاری، نقره کاری و نقوش اسلامی ضریح حضرت اباعبدالله الحسین(ع) آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) از تهران، روز یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، «محمود پارچه‌باف» افزود: بدنه چوبی ضریح به مدت شش ماه و از چوب درخت ساج به وزن دو هزار و ‎ 200کیلوگرم ساخته شده که پس از نصب تاج به سه هزار کیلوگرم افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: زمان تحویل این ضریح دوسال تعیین شده که شش ماه آن گذشته و طی ‎18ماه آینده باید ضریح جدید به طور کامل آماده تعویض با ضریح قدیم شود.

وی افزود: پس از فراخوان طراحی و مطالعات انجام شده بر روی سازه آن، طرح فعلی طی صورت جلسه ای با حضور متولیان و مهندسان پروژه در چهاردهم آذر سال ‎ 86به تصویب رسید.

پارچه باف خاطرنشان کرد: به توصیه حضرات آیات عظام سیستانی و بهجت ضریح مطهر در همان ابعاد قبلی و به صورت شش گوش ساخته می‌شود و ابعاد پلان ضریح هیچ تفاوتی با ضریح فعلی ندارد.

وی افزود: ارتفاع ضریح جدید نسبت به ضریح فعلی بیشتر است و از نظر شکل، طراحی و نقوش تفاوت بسیاری داشته و درساخت این ضریح از طرح های اسلامی و شیعی استفاده خواهد شد.

پارچه باف اعلام کرد: پیکره ضریح مطهر هم اکنون در کارگاه ساخت ضریح مطهر در مدرسه علمیه معصومیه قم قرار دارد و نیز کار قلمزنی، طلاکاری و نقره کاری نقوش، ساخت سقف و تاج ضریح در این کارگاه توسط هنرمندان در حال انجام است.

وی ابراز امیدواری کرد که با دعای خیر مردم ولایت دوست، ضریح جدید در شان حضرت سیدالشهدا(ع) ساخته شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ‎ 40درصد اعتبار پیش بینی شده تامین شده است، افزود: با وجود اینکه افرادی اعلام آمادگی برای پرداخت مبالغ زیاد جهت تامین بودجه مورد نظر کردند، ولی به توصیه مراجع برای کمک‌ها سقفی معین کرده‌ایم تا همه مشتاقان امام حسین (ع) با کمک های خود بتوانند در این امر خداپسندانه شریک شوند.

پارچه باف گفت: طلای مورد نیاز به طور کامل تهیه شده و طلاهای اهدایی مردم ذوب و در ضریح استفاده می‌شود و طلاهایی که از این به بعد اهدا شود فروخته شده و برای سایر امور ضریح هزینه می‌شود.

کد خبر 55028

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز