مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷
۰ نفر

 ۱۵ رأس مرال اصیل ایرانی در پناهگاه حیات وحش لوندویل شهرستان مرزی بندر آستارا نگهداری می‌شوند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، مهدی حسین‌نژادی: پناهگاه حیات وحش لوندویل شهرستان مرزی بندر آستارا با مساحتی افزون بر یک هزار و ۷۶ هکتار در حد فاصل بین بخش لوندویل و بخش مرکزی شهرستان مرزی بندر آستارا واقع شده و از جنوب به شهر لوندویل، از شمال به شهر مرزی بندر آستارا، از شرق به دریای خزر و از غرب به جاده آستارا -لوندویل منتهی می‌شود.

آستارا از مناطق ارزشمند زیست‌محیطی کشور

این مجموعه سبز از سال ۱۳۵۴ تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور به عنوان یکی از مناطق ارزشمند زیست‌محیطی کشور در آمده است.

در حال حاضر ۱۵ رأس مرال (گوزن قرمز) که از بزرگترین گوزن‌های بومی ایران است و تعداد زیادی خرگوش در سایت محصور شده پارک طبیعت‌گردی و گردشگری پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا نگهداری می‌شوند.

از ویژگی‌های این پناهگاه حیات وحش مهم شمال ایران، انس مرال‌های ایرانی با انسان و حضور در حداقل‌ترین فاصله با طبیعت‌دوستان است که ضمن نوازش غذای روزمره خود را از دست گردشگران ورودی به شهرستان مرزی بندر آستارا دریافت می‌کنند.

جنگل‌های هیرکانی خزری قلمرو مرال‌های ایرانی

قلمرو مرال‌های قرمز ایرانی که در خطر انقراض هستند، در جنگل‌های هیرکانی سواحل دریای خزر، جنگل‌های گیلان، مازندران، گلستان و همچنین ارتفاعات البرز است.

این پستاندار که به زبان بومی به گاو وحشی مشهور است از بزرگترین انواع گوزن‌ها محسوب شده و وزن نر این حیوان به ۱۶۰ تا ۱۲۰ کیلوگرم می‌رسد.

اواخر تابستان و اوایل پاییز فصل جفت‌گیری این گونه گوزن است که فریاد حیوان نر برای تعیین حریم و جفت‌گیری به گاوبانگی معروف است.

در سال‌های اخیر به علت شکار بی‌رویه و تخریب رویشگاه‌های جنگلی، جمعیت این گونه گوزن در کشور بشدت کاهش یافته و نسل مرال در خطر انقراض قرار گرفته است.

کد خبر 550101

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha