مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی از ثبت ۳ اثر طبیعی استان در فهرست آثار ملی ایران خبر داد و گفت: تعداد آثار ثبت‌شده طبیعی استان به ۳۵ مورد رسید.

دره دارانداش-مرند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، احمد حمزه‌زاده افزود: درختان چنار کهنسال روستای بوی‌دوز شهرستان خداآفرین، درخت کهنسال نارون شهر کوزه‌کنان شبستر و آبشار هفتگانه روستای دارانداش شهرستان مرند به مجموع آثار ثبت ملی استان اضافه شدند.

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی اظهار کرد: در مجموعه آثار طبیعی ملی آذربایجان شرقی تاکنون آبشار سرکند دیزج شهرستان شبستر و آبشار گول‌آخیر ورزقان ثبت ملی شده‌اند. قرار گرفتن آثار طبیعی در فهرست میراث ملی تأثیری مهم و بسزا در معرفی این آثار به عنوان بخشی از جاذبه‌های گردشگری استان دارد.

حمزه‌زاده با اشاره به اهمیت حفظ و حراست از آثار طبیعی به ویژه درختان کهنسال گفت: میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در سال‌های اخیر در تلاش بوده با ثبت درختان کهنسال در فهرست آثار ملی که نماد مقاومت و سرزندگی هستند، در راستای حفظ و حراست از آنها گام بردارد و تاکنون ۲۳ درخت کهنسال به ثبت ملی رسیده است.

کد خبر 550016

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha