وزیر خارجه آمریکا در دیدار با همتای اماراتی خود در کاخ سفید، از لزوم مقابله دو کشور با نفوذ ایران در منطقه و همچنین فائق آمدن بر اختلافات بین کشورهای عربی صحبت کرد.

پمپئو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه ایالات متحده بامداد پنجشنبه از دیدار خود با «عبدالله بن زائد آل نهیان» همتای اماراتی خود در کاخ سفید خبر داد.

پامپئو در صفحه شخصی توئیتر خود، ضمن تکرار اتهام‌زنی‌های بی‌اساس و نخ‌نما شده علیه جمهوری اسلامی ایران، نوشت: «ما باید بر اختلافات بین کشورهای [حاشیه] خلیج [فارس] فائق بیاییم و برای تداوم مقابله با نفوذ شرورانه ایران در منطقه همکاری کنیم».

وبگاه وزارت خارجه آمریکا نیز با صدور بیانیه‌ای درباره این دیدار گفت: «[پمپئو] از وزیر خارجه [امارات] برای دستاورد تاریخی توافقنامه‌های ابراهیم تقدیر کرده و از او برای حضور در مراسم امضا در کاخ سفید تشکر کرد».

«مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره توضیح داد: «آنها درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای مورد نظر شامل لزوم کنار گذاشتن اختلافات در کشورهای خلیج [فارس] و مقابله با نفوذ ایران در منطقه صحبت کردند».

پیش از این، پمپئو گفت کشورش تمام اقدامات لازم را برای حصول اطمینان از بازگشت تحریم‌ها علیه ایران انجام خواهد داد و حدودیت‌های تسلیحاتی علیه ایران را دائمی می‌کند. 

وی روز ۶ شهریور مدعی شد تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، در نتیجه اطلاعیه مورخ ۲۱ آگوست (۳۰ مرداد) آمریکا به شورای امنیت ازنیمه شب ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) به وقت گرینویچ باز خواهند گشت.

ادعای پمپئو در حالی مطرح شده که بسیاری از اعضای شورای امنیت، تفسیر ایالات متحده درباره قانونی بودن اطلاعیه این کشور برای آغاز روند بازگشت تحریم‌ها علیه ایران را زیر سئوال برده‌اند.

کد خبر 549965

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha