یک کودک ۱۱ ساله دوچرخه‌سوار شامگاه سه‌شنبه در کانالی که شهرداری تبریز برای اجرای یک پروژه ایجاد کرده بود سقوط کرد و جان خود را از دست داد.

کانال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، با وجود تماس با اورژانس آذربایجان شرقی و سازمان آتش‌نشانی تبریزبرای امدادرسانی، کودک توسط افراد حاضر در محل و قبل از رسیدن نیروهای امدادی از کانال بیرون آورده و سپس به بیمارستان منتقل شد که فوت کرد. علت این حادثه نصب نبودن حفاظ‌های مشخص در مسیر کانال‌کشی در آخر خیابان طالقانی بود.

بهروز مهدوی، فرماندار تبریز نیز اظهار کرد: تا ساعت یک بامداد در محل حادثه حضور داشتم و دستورات لازم در خصوص رسیدگی به ابعاد این حادثه صادر شده است. با مسببان فوت کودک ١١ساله برخورد جدی خواهد شد.

وی ضمن دلجویی و ابراز همدردی با خانواده کودک فوت‌شده، شهردار منطقه را مکلف کرد اطراف کانال را ایمن‌سازی و فنس‌کشی و پروژه را در اسرع وقت تمام کند.

مهدوی در خاتمه بیان کرد: کلیه پروژه‌های عمرانی در کلان‌شهر تبریز باید اصول ایمنی و مراقبت را به صورت کامل رعایت کنند و در صورت بروز هر حادثه‌ای، مسئول مربوطه باید پاسخگوی سهل‌انگاری خود باشد. با توجه به اینکه اطراف کانال طبق گفته اهالی ایمن‌سازی نشده بود، منتظر پاسخ مسئولان شهرداری در این خصوص هستیم.

برخورد جدی دستگاه قضا با مقصران

به گزارش فارس، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خواستار برخورد جدی دستگاه قضا با مقصران فوت کودک ۱۱ساله تبریزی شد. حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم اظهار کرد: حادثه تلخ خیابان طالقانی و غم از دست دادن نوجوان تبریزی قلب‌هایمان را جریحه‌دار و غرق در غم و اندوه کرد.

وی ضمن ابراز همدری و عرض تسلیت به خانواده و داغدار این فرزند گفت: از مسئولان دستگاه قضا می‌خواهم با بررسی ابعاد دقیق حادثه و افراد مقصر در این موضوع را شناسایی و با هر گونه سهل‌انگاری صورت‌گرفته برخورد جدی داشته باشند.

آل‌هاشم تصریح کرد: یقیناً بی‌توجهی به نکات ایمنی و حفاظتی از سوی متولیان و دستگاه‌های ذی‌ربط در این حادثه غیرقابل گذشت است.

کد خبر 549836

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha