مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
۰ نفر

مدیر برنامه‌های یونسکو در شهر خلاق خوراک‌شناسی رشت با بیان اینکه گزارش چهار ساله این شهر با درجه خوب پذیرفته شده است گفت: به این ترتیب برند شهر خلاق خوراک‌شناسی رشت برای چهار سال آینده تثبیت و حفظ شد.

شهر خلاق غذا

به  گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا قانع  افزود: کسب برند شهر خلاق خوراک اقدام مهم و بزرگی بود، اما حفظ و تثبیت آن سخت‌تر است. برای حفظ برند شهر خلاق باید گزارش چهار ساله ارائه داد و شهر خلاق در یونسکو هم گزارش عملکرد را تایید کند. ما برای تثبیت برند شهر خلاق جلسات متعددی را در فاصله پنج تا شش ماه با کارگزاران تاثیرگذار برگزار و رویدادها و جشنواره‌های مختلفی را برگزار کردیم.

مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق خوراک‌شناسی رشت خاطرنشان کرد: برای نخستین بار خبر برگزاری جشنواره کدو در سایت یونسکو منتشر شد که نقطه عطفی برای برند شهر خلاق خوراک بود. ضمن اینکه برای اولین بار در هفته رشت پلاک‌کوبی شهر خلاق خوراک‌شناسی انجام شد.

قانع با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف در هفته رشت پیش از شهادت حاج قاسم سلیمانی شامل جشنواره «گاری کباب رشتی و می رشت خوشمزه غذا» اضافه کرد: برای حفظ برند شهر خلاق باید گزارش عملکرد مبنی بر موضوعات درخواستی یونسکو ارائه می‌شد لذا گزارش تمامی موضوعات و اقدامات انجام شده در حوزه شهر خلاق خوراک را به یونسکو ارسال کردیم.  

وی مشارکت در برنامه‌های جهانی و سالانه شهرهای خلاق خوراک را جزو تعهدات شهر خلاق خوراک رشت عنوان و اضافه کرد: با شیوع ویروس کرونا نشست‌های شهرهای خلاق به‌صورت وبینار برگزار می‌شود ضمن اینکه مراوده با سایر شهرهای خلاق از برنامه‌های آینده است.

۲۰ آذر ۹۴ شهر رشت به طور رسمی از سوی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی یونسکو به عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی انتخاب و در فهرست شبکه شهرهای خلاق یونسکو ثبت شد. بهره‌برداری از منابع محلی بهه ‌ویژه گونه‌های مختلف ماهی، غذا به عنوان عامل حفاظت و ترویج میراث فرهنگی، دنبال کردن روش‌های پخت قدیمی و استفاده از ظروف و روش‌های پخت و پز منحصر به‌فرد از جمله عوامل انتخاب شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراکی‌ها بود.

تنوع غذایی گیلان بر اساس برخی نوشته ها بر اساس کتاب سفره گیلانی بین ۲۱۰ تا ۲۵۰ خوراک است.

کد خبر 549822

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha