مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
۰ نفر

طرح تولید عروسک‌های اربعین با عنوان پیشکشی باران از سال ۹۸ با اهداف اجتماعی-فرهنگی به عنوان یک نذر فرهنگی در استان قزوین آغاز شده و امسال برای دومین سال متوالی انجام می‌شود.

عروسك

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، اعظم میرزایی مسئول گروه جهادی مهلا گفت: امسال عواید حاصل از فروش عروسک‌های اربعین صرف اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار می‌شود. طرح پیشکشی باران با هدف ترویج فرهنگ ایرانی_اسلامی و برداشتن گامی در حرکت عظیم اربعین شکل گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت ترویج نذر فرهنگی اظهار کرد: تولید عروسک‌های اربعین با در نظر گرفتن نمادهای فرهنگی از سال گذشته با همکاری ۴۰ نفر از بانوان شهر شروع شد و ۳۱۳ عروسک در مسیر پیاده‌روی اربعین در میان کودکان عراقی که پذیرای زائران امام حسین(ع) بودند، توزیع گشت تا زبان مشترکی برای قدردانی و همدلی بین زوار و کودکان عراقی باشد.

مسؤول گروه جهادی مهلا با بیان این‌که طی سال جاری برای نظام‌مند شدن گروه و اجرایی شدن اهداف بیشتر، گروه جهادی مهلا رسماً به ثبت رسید، ادامه داد: سال گذشته هزینه تولید عروسک‌ها توسط خیرین تأمین شد و ساخت عروسک‌ها نیز به همت بانوان استان قزوین انجام شد.

وی با الگو و ویژگی‌های ظاهری عروسک‌های اربعین را متناسب با نمادهای فرهنگی ایرانی-اسلامی عنوان کرده و تأکید کرد: در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های اعمال شده به‌دلیل تأمین و حفظ سلامت جامعه، ضمن برگزاری جلسات متعدد و بیان ایده‌های متفاوت، تصمیم گرفتیم تغییراتی در این طرح ایجاد کنیم.

مسؤول گروه جهادی مهلا با بیان این‌که از اوایل سال جاری مراحل تولید و طراحی پوستر، برگزاری جلسات با مسئولان زیربط و بررسی همه جانبه چگونگی تولید و اجرا آغاز شده است، افزود: امسال قصد داریم عروسک‌های اربعین را به فروش برسانیم و عروسک‌های خریداری شده را در صورت تمایل خریدار مانند سال گذشته راهی سفر اربعین کنیم.

وی با بیان این‌که عروسک‌های اربعین با اسامی اختصاصی هانی و هنا بین کودکان عراقی توزیع خواهند شد، عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، عوائد فروش عروسک‌های اربعین صرف اشتغالزایی بانوان سرپرست خانوار می‌شود.

میرزایی به راه‌های برقراری ارتباط علاقمندان با گروه مهلا اشاره کرده و گفت: افرادی که تمایل به شرکت در این طرح دارند می‌توانند به صفحه @mahla_group_ir در اینستاگرام مراجعه و سفارش خود را ثبت کنند یا هزینه تولید هر عروسک که ٣۵ هزار تومان است را به شماره حساب ۵٨٩٢١٠١٢٢٨٨٩٣۶٣٨ بانک سپه واریز کنید.

کد خبر 549782

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha