مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران، همراه با وزش باد و رعد و برق در ۱۱ استان کشور طی امروز و فردا (۲۶ و ۲۷ شهریورماه) خبر داد.

باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز و فردا (۲۶ و ۲۷ شهریور) در بخشی از نقاط استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی این مدت در شمال زنجان، شمال کردستان، ارتفاعات البرز در شمال استان‌های قزوین، البرز و تهران، ارتفاعات شمال شرق خوزستان طی ساعات بعد ازظهر بارش پراکنده، رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد. شدت بارش نیز در استان گیلان است و دریای خزر مواج خواهد بود.

 به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، طی روز جمعه (۲۸ شهریور) در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، گیلان و مازندران افزایش ابر، رعد و برق همراه با بارش باران و وزش باد شدید موقت دور از انتظار نیست.

ضیاییان با اشاره به اینکه طی روز شنبه (۲۹ شهریور) سرعت باد در شمال غرب و غرب کشور افزایش می‌یابد، اظهارکرد: از روز یکشنبه (۳۰ شهریور) با نفوذ جریانات شمالی به شمال کشور بارش باران گاهی همراه با رعد و برق، کاهش محسوس دما و وزش باد شدید موقت برای استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و اردبیل پیش‌بینی می‌شود. دریای خزر نیز طی این مدت مواج خواهد بود.

وی در ادامه گفت: از امروز تا پایان هفته (۲۶ تا ۲۸ شهریور) در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه شمال سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و شرق هرمزگان وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک رخ می‌دهد.

ضیاییان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۷ شهریور) صاف تا کمی ابری، در بعضی ساعات وزش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۲۸ شهریور) نیز صاف همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 549781

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha