مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
۰ نفر

استاندار قم با تاکید بر ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و سختگیری و شدت عمل در اجرای آن از غیر حضوری شدن کلاس‌های درس در مدارس قم تا اطلاع بعدی خبر داد.

بیمارستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بهرام سرمست، استاندار قم روز چهارشنبه ۲۶ شهریور گفت: گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم از این حکایت دارد که باید حساسیت‌ها و سخت‌گیری‌های بیشتری در مدارس پیگیری شود. ابتلا یک دانش‌آموز به کرونا می‌تواند انتقال این بیماری را به افراد دیگر با قدرت زیادی سرعت ببخشد.

وی با اشاره به فعالیت مراکز آموزش عالی استان افزود: اصل در فعالیت دانشگاه‌ها نیز بر آموزش‌های مجازی و غیرحضوری است. دانشگاه علوم پزشکی قم هر جا که وضعیت تجمعات مانند آرامستانها خطرناک باشد می‌تواند نسبت به تعطیلی آنها اقدام کند. مجموعه مدیریت استان ازآغاز شیوع کرونا در قم همیشه تصمیمات خود را بر مبنای نظرات کارشناسی و تخصصی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی متمرکز کرده‌است.

سرمست عنوان داشت: قم باوجود تمام محدودیت‌ها بحران کرونا را در یک وضعیت آرام دنبال کرده‌است و خیز مجددی از بیماری کرونا در قم آغاز شده و طی روزهای اخیر تعداد بستری و فوتی‌های کرونایی در قم افزایش‌یافته است.

ورود قم به موج سوم کرونا

محمدرضا قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز افزود: در دو روز گذشته تعداد بستری بیماران کرونایی از مرز ۱۰۰ نفر گذاشته است. تفاوت موج اول و سوم کرونا در قم این است که در اسفندماه سال گذشته محدودیت‌های زیادی اعمال شد و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیش از ۸۰ درصد بود. در موج سوم کرونا در قم هیچ مرکزی تعطیل یا بسته نیست و مردم نیز از رعایت پروتکل‌های بهداشتی خسته شده‌اند.

وی ادامه داد: پروتکل‌های بهداشتی معجزه نمی‌کند و مهم‌ترین عامل در قطع چرخه ویروس کرونا محدود کردن تجمعات است. تاب‌آوری نظام سلامت در قم کاهش‌یافته و برای جذب پرستار جدید هیچ متقاضی وجود ندارد. کم کردن ساعت کاری، حضور یک‌سوم نیروهای اداری در محل کار و تعطیلی مدارس باید به‌صورت جدی در قم دنبال شود.

قدیر تاکید کرد: وضعیت تجمعات در آرامستانهای  قم بشدت نگران‌کننده شده است و ما از مجموعه مدیریت استان درخواست می‌کنیم آرامستانها را تا اطلاع بعدی تعطیل کنند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

کد خبر 549778

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha