شهردار بندرگز به اتهام اختلاس و دو نفر از مدیران و کارکنان این شهرداری به اتهام فساد مالی دستگیر شدند.

دستگیری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، عصر روز گذشته (سه‌شنبه ۲۵ شهریور) پس از گذشت چند ماه از مرحله تحقیقات و کارشناسی پرونده شبکه فساد مالی در شهرستان بندرگز، شهردار بندرگز و دو نفر از مدیران و کارکنان این شهرداری دستگیر شدند که شهردار در بازداشت موقت است و دو نفر دیگر با صدور قرار آزادند. تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد و با توجه به اینکه تخلف کارکنان دولت در مرکز استان گلستان بررسی می‌شود پرونده به صورت ویژه در دادسرای عمومی و انقلاب گرگان مطرح رسیدگی است.

یکم بهمن سال گذشته پنج نفر از عناصر فساد اداری و مالی در شهرداری بندرگز با حکم قضایی دستگیر شدند. این افراد و شبکه فساد طی رصد و اشراف اطلاعاتی شناسایی و با هماهنگی دادستان شهرستان دستگیر و تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند. سوم بهمن ۹۸ پایگاه اطلاع‌رسانی دادگستری گلستان با انتشار خبری به نقل از  دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندرگز اعلام کرد رسیدگی به پرونده اختلاس در شهرداری آغاز شد.

محمد طالبی با بیان اینکه پنج نفر در این راستا دستگیر شدند، گفت: از این پنج نفر، دو نفر به اتهام معاونت در اختلاس و معاونت در اخذ مال بر خلاف قانون با قرار وجه التزام و نظارت قضایی یک ماهه و منع اشتغال به کار در شهرداری، فعلا آزاد شدند. یک نفر دیگر به اتهام اختلاس و تبانی در معاملات دولتی بازداشت موقت و دو نفر دیگر هم به اتهام معاونت در تبانی در معاملات دولتی و اخذ مال بر خلاف قانون، با قرار کفالت، بازداشت هستند.

وی افزود: با انتخاب کارشناس، کار بررسی همه پرونده های شهرداری بندرگز برای مشخص شدن میزان تخلفات و مبلغ اختلاس آغاز شده است. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این افراد که سمت‌های مختلفی در شهرداری بندرگز دارند از سال ۹۵ تخلف می‌کردند که این افراد شناسایی و دستگیر شدند.

کد خبر 549686

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha