چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
۰ نفر

نخستین مجوز ایجاد مرکز تکثیر و پرورش حیات وحش در استان خراسان شمالی به یک سرمایه‌گذار بومی داده شد.

حیات وحش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان شمالی گفت: این سرمایه گذار، مرکز تکثیر و پرورش گونه مرال را در شهرستان جاجرم راه‌اندازی می‌کند. مرال‌ها از پارک پردیسان در بوستان باباامان شهر بجنورد، به این مرکز تکثیر و پرورش منتقل خواهند شد. سرمایه‌گذار در کنار واحد تکثیر و پرورش مرال، می‌تواند تفرجگاه طبیعی استان را نیز راه‌اندازی کند.

مهدی اله‌پور افزود: یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی نیز برای ایجاد واحد تکثیر و پرورش قوچ و میش در بجنورد اعلام آمادگی کرده که مجوزهای لازم برای انجام این سرمایه‌گذاری را از تهران گرفته است. برای واگذاری مناطق به سرمایه‌گذار بخش خصوصی و راه‌اندازی قرق اختصاصی، باید اهلیت سرمایه‌گذار به لحاظ مالی و فنی احراز شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان شمالی تصریح کرد: اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان از فعالیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی که واجد شرایط لازم برای حفاظت از مناطق مستعد و نیز طرح‌های تکثیر و پرورش حیات وحش باشند، استقبال می‌کند.  

در خراسان شمالی ۶۵ گونه پستاندار از ۱۹۷ گونه موجود در کشورزیست دارد و ۱۴۱ گونه پرنده از ۵۳۲ گونه موجود در کشور، ۶۸ خزنده از ۲۲۸ گونه موجود کشور، چهار گونه خزنده دوزیست از ۲۰ گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از مجموع ۱۶۰ گونه آبزی موجود در کشور زیست می‌کنند.

اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست خراسان شمالی گستره‌ای افزون بر ۱۹۷ هزار هکتار شامل مناطق حفاظت شده و پارک‌های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را که محل‌زیست پلنگ‌هاست، مدیریت می‌کند.

کد خبر 549667

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha