چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
۰ نفر

کمرنگ شدن حساسیت شهروندان نسبت به بیماری کرونا، رعایت نکردن موارد بهداشتی در برگزاری آیین‌ها و جلسات عمومی، بازگشایی مدارس و کاهش استفاده از ماسک موجب افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ و بازگشت شهرستان بجستان در خراسان رضوی به وضعیت هشدار شده است.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس شبکه بهداشت و درمان بجستان گفت: گزارش روزانه مشاهده موارد مشکوک به بیماری کووید ۱۹ از مطب‌های پزشکان و در سنین پایین، افزایش آمار موارد مثبت بیماری و از طرفی تداخل همه‌گیری کرونا با بیماری آنفلوآنزا نگرانی برای افزایش این بیماری طی روزهای آینده را تشدید کرده است و این مساله موجب شده است که وضعیت این شهرستان از وضعیت زرد به وضعیت هشدار بازگردد.

 دکتر علی قویدل ادامه داد: آزمایش کرونای هر ۱۵ بیمار مشکوک به کرونا که تنها در فاصله یک روز در بجستان به تازگی از آنان آزمایش به عمل آمده است مثبت بوده است که این مساله حکایت از به چرخش درآمدن مجدد ویروس همه‌گیر کرونا در مقیاس وسیع در بجستان دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بجستان گفت: خیلی از بیماران مبتلا به کرونا به خصوص در روزهای ابتدای بیماری هیچ‌گونه علائم مشخصی ندارند، در حالی که همین بیماران ناقل بیماری به سایر مردم هستند، لذا با توجه به ناشناخته بودن این افراد، تمام شهروندان باید ضمن رعایت همه موازین بهداشتی، استفاده از ماسک در معابر و محیط‌های عمومی را مورد توجه ویژه قرار دهند.

قویدل با اشاره به این‌که وضعیت موجود از نظر شیوع ویروس همه‌گیر کرونا بسیار حساس‌تر از اوایل شروع بیماری در اسفند پارسال و فروردین است گفت: کاهش و یا افزایش ابتلا و شیوع ویروس همه‌گیر کرونا تنها به رفتار مردم و رعایت موارد پیشگیرانه و پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمع‌های غیرضروری در معابر عمومی بستگی دارد.

سه بخش با ۱۷۰ تخت و یک بخش مراقبت‌های ویِژه در بیمارستان علامه بهلول گنابادی برای درمان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در نظر گرفته شده است.

شهرستان‌های گناباد و بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

کد خبر 549663

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha