کیم جونگ-اون در بازدید از یکی از مناطق توفان‌زده در جنوب پیونگ‌یانگ از اقدام سریع و به‌موقع ارتش کره شمالی برای بازسازی خانه‌های مردم و ساختن یک «سرزمین پریان سوسیالیستی» تشکر کرد.

بازديد رهبر كره شمالي از دهكده بازسازي‌شده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، کیم جونگ-اون به استان هوانگهای شمالی در جنوب پایتخت رفت تا از نزدیک ببیند هیچ نشانی از خرابی‌های بلایای طبیعی در این منطقه باقی نمانده است. او بازسازی خانه‌ها و ساختمان‌های راهبردی را به سرزمین پریان سوسیالیستی تشبیه کرد و مدعی شد فقط یک معجزه از ماموران نظامی و اعضای حزب حاکم می‌توانسته چنین به دادم مردم برسد و زندگی آنها را به حال عادی بازگرداند.

در اطلاعیه‌ای که رسانه رسمی کره شمالی از سخنان کیم جونگ-اون منتشر کرد، چنین آمده است: «ارتش خلق از خالقان تمام معجزه‌های این سرزمین تشکیل شده است. قدرت جادویی ارتش خلق نه در نیروهاست نه در تجهیزات نظامی بلکه در عشق بی‌پایان آنها به کشورشان نهفته است.» بر اساس خبرهای سازمان هواشناسی کره شمالی، بارانی که در هفته‌های اخیر در این کشور بارید دست‌کم در ۲۵ سال گذشته هرگز سابقه نداشته است.

تابستان امسال ۸۵۲ میلیمتر در کره شمالی باران بارید که نسبت به سال پیش از آن حدود سه برابر بود. از سوی دیگر، بخش کشاورزی سرزمین تحت مدیریت کیم جونگ-اون هم نسبت به آب و هوای بد بسیار آسیب‌پذیر است و بسیاری از کارشناسان از همین امروز برای کمبود مواد غذایی در فصول سرد سال در این کشور نگرانند. هر چند رهبر کره شمالی پیش‌تر از آماده بودن بخش‌های دولتی برای تامین نیازهای ابتدایی مردم خبر داده بود.

کیم که در هفته‌های اخیر بارها در مجامع عمومی ظاهر شده و میان مردم رفته، در بازدید از مناطق بازسازی‌شده به شدت از توان بالای مهندسی ارتش تقدیر و اعلام کرد انگار دارد به یک دنیای متفاوت نگاه می‌کند. تصاویر منتشرشده از روستای بازسازی‌شده هم نشان می‌دهد این روستا در مقایسه با آنچه پیش از آمدن سیل و توفان بود بسیار متفاوت و دگرگون شده است.

کره شمالی آخرین با بین سال‌های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۶ درگیر یک قحطی گسترده بود و گفته می‌شود در آن دو سه سال حدود ۳.۵ میلیون نفر از گرسنگی تا آستانه مرگ رفتند یا جان خود را از دست دادند.

کد خبر 549510

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha