مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
۰ نفر

استاندار کرمان از افتتاح خط اول انتقال آب خلیج فارس به این استان در ۲۴ مهرماه سال جاری خبر داد.

انتقال آب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدجواد فدایی در جلسه‌ای با مدیران عامل تعدادی از صنایع بزرگ استان کرمان با اشاره به زمینه مشارکت صنایع استان در اجرای خط دوم انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان اظهار کرد:  اجرای این طرح جزو نیازهای ضروری صنایع بود که با مشارکت خود شرکت‌های متقاضی به نتیجه رسید و این تاسیسات و مسیر تملک شده زمینه را برای اجرای خط دوم هم مهیا کرده تا با اجرای آن آب مورد نیاز بخش صنعت برای اجرای طرح‌های توسعه تامین شود.  

وی در ادامه با اشاره به تلاش سه ساله برای رفع مشکل تامین آب شرب شهر کرمان، به برخی چالش‌های بانکی پیش روی تامین مالی طرح انتقال آب سد صفا رود به کرمان اشاره کرد. در این جلسه مقرر شد طرح‌های بزرگ اولویت‌دار مانند احداث جاده «ریگان – جاسک»، تکمیل بیمارستان‌های در دست احداث بم و دیگر شهرها، تامین آب شرب بم و سه شهر دیگر از سد نسأ و... از طریق دفتر معاون اول رئیس جمهوری پیگیری شود.

همچنین در این جلسه معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با پیشنهاد استاندار کرمان برای تخصیص حداقل ۵۰ میلیارد تومان به منظور ایجاد گلخانه‌های تولید محصول کشاورزی موافقت کرد و قرار شد طرح جامعی برای احداث گلخانه‌ها در هر چهار شهر از سوی فرمانداری‌ها تهیه شود و سپس با نظر نهاد ریاست جمهوری و همکاری دستگاه‌های مرتبط برای اجرای آن از محل ردیف‌های قانونی تامین اعتبار شود.  

در این جلسه مقرر شد تکمیل طرح‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد نیز با پیگیری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری و همکاری نهادهایی چون بنیاد مستضعفان و دستگاه‌های اجرایی مرتبط دنبال شود. اتمام ۳۰۰ طرح بزرگ در شرق استان کرمان در مجموع نیازمند اعتباری در حدود ۸ هزار میلیارد تومان است.

کد خبر 549471

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha