شورای نظارت بر نشر آثار اسلامی ندوشن با هدف نظارت بر مراحل ویرایش و چاپ و نشر آثار این نویسنده و معرفی و ساماندهی روزآمد آثار او تشکیل شده است.

محمد علی اسلامی ندوشن و شیرین بیانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا حسین مسرّت، نویسنده و پژوهشگر ادبی، درباره تشکیل شورای نظارت بر نشر اثار اسلامی ندوشن، گفت: به درخواست محمدعلی اسلامی ندوشن و همسرشان شیرین بیانی، شورای نظارت بر نشر و پخش آثار این دو نویسنده بزرگ تشکیل شده‌است تا علاوه بر نظارت کیفی بر چگونگی چاپ و انتشار آثار ایشان، از حقوق معنوی و مادی این آثار نیز صیانت شود.

این پژوهشگر عضو شورای نظارت بر نشر آثار اسلامی ندوشن، افزود: مجموعه آثار اسلامی ندوشن بیش از ۶۰ جلد کتاب و صدها مقاله و آثار دیگر است و آثار شیرین بیانی نیز به بیش از ۲۵ جلد کتاب و مقالات متعدد می‌رسد که طی نیم قرن گذشته از سوی ناشران گوناگون به چاپ رسیده و در حال حاضر، برای هماهنگی در ویرایش، چاپ و نشر آثار آن‌ها شورایی به انتخاب خودشان، شامل اصغر دادبه، فتح ا... مجتبایی، غلامحسین امیرخانی و چند تن از نویسندگان و پژوهشگران آثار ایشان تشکیل شده  تا با ریاست اصغر دادبه، ضمن ساماندهی چاپ و نشر آثار،  نسبت به بازشناسی و معرفی این آثار به نسل جوان نیز اهتمام کنند.

مسرت اظهار کرد: در این شورا نظارت بر نشر آثار، علاوه بر نویسندگان و پژوهشگران نام آشنا دو تن از ناشران آثار ایشان یعنی حسن محجوب و مهدی بقائی‌پور، مدیران شرکت سهامی انتشار و انتشارات یزدان نیز حضور دارند که امیدواریم در همکاری و تعامل همه اعضای شورا زمینه بازنشر مناسب و معرفی و توزیع مؤثر آثار این نویسندگان نام آور فراهم شود.

اسلامی ندوشن از نویسندگان صاحب‌نامی است که در حوزه‌های گوناگون فرهنگی، ادبی و اجتماعی آثار ماندگاری را  از خود بر جا نهاده و در حال حاضر به سبب کهولت سن، امکان نظارت بر نشر و پخش آثار متعدد خود را ندارد و از این رو جمعی از دانشوران معتمد خود را برای نظارت بر این آثار تعیین کرده‌است تا علاوه بر نظارت بر مراحل ویرایش و چاپ و نشر آثارش، زمینه معرفی و ساماندهی روزآمد این آثار را نیز فراهم کنند و حقوق مادی و معنوی آن‌ها را نیز مصون دارند.

کد خبر 549461

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha