رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: با توجه به اینکه اربعین امسال در شرایط ویژه برگزار می‌شود، احتمال اعزام موکب‌ها به صورت محدود به عتبات وجود دارد. بنابراین برای اعزام موکب‌ها ثبت‌نام در سامانه و دریافت یا تمدید پروانه موکب‌داری ضروری است.

اربعين

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، حامد کبودوند با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین حسینی(ع) عنوان کرد: هر سال با فرارسیدن این ایام دل‌های مشتاقان زیارت اربعین حال و هوای خاصی دارد و هر کسی در این ایام به‌طور معمول در حال فراهم کردن مقدمات اربعین بود. با توجه به شرایط ویژه پیش آمده و شیوع بیماری کرونا، در حال حاضر دولت عراق اعلام کرده که آمادگی پذیرش زائران خارجی را ندارد و احتمالاً اربعین حسینی تحت شرایط ویژه‌ای نیز در کربلا برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: با توجه به اینکه اربعین امسال در شرایط ویژه‌ای برگزار می‌شود، احتمال اعزام موکب‌ها به صورت محدود به عتبات وجود دارد. از موکب‌هایی که تمایل دارند در ایام اربعین در صورت وجود شرایط به عتبات اعزام شوند و خدمت‌رسانی کنند می‌خواهیم با مراجعه به سایت trii.ir یا سایت سازمان توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی، سیاحتی و زیارتی پروانه موکب خود را دریافت یا تمدید کنند.

کبودوند عنوان کرد: در سال گذشته سه موکب در شهر نجف، ۸ موکب در طریق الحسین، ۱۷ موکب در شهر کربلا و ۱۷ موکب در شهر مسیب و حرم طفلان مسلم از استان قزوین به زوار اربعین خدمات‌رسانی کردند که بیشتر این خدمات شامل خواب اسکان و توزیع غذای گرم بوده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین گفت: خدمات درمانی به بیش از پنج هزار نفر خدمات پزشکی در دو موکب پزشکی از استان قزوین در سال گذشته ارائه شد. اگر موکب‌های استان تمایل به اعزام به مراسم اربعین امسال دارند برای قرار گرفتن در سهمیه محدود اعزام مواکب، ضروری است پروانه موکب‌داری را دریافت یا پروانه قبلی خود را تمدید کنند.

کد خبر 549443

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha