سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
۰ نفر

فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی گفت: با رفع شدن مشکلات آلودگی آب روستا، اکنون اوضاع در روستای شیخ‌صله آرام است و مردم از آب لوله‌کشی منازل خود استفاده می‌کنند.

شیخ صله

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، یدالله شکری بااشاره به رفع مشکل آلودگی آب شرب مردم روستای شیخ صله، اظهارکرد: پس از شناسایی منشا اصلی آلودگی آب شرب مردم این روستا، چشمه‌ای که آب منبع آب روستا را تامین می‌کرد، کاملا بهسازی و بازسازی شد تا آب فاضلاب خانه‌های اطراف به آن ورود نکند.

وی تصریح کرد: همچنین منبع آب روستا نیز کاملا لایروبی، شست و شو، آبگیری و دوبار هم کلرزنی شد، از آن نمونه‌گیری انجام گرفت که نتیجه آزمایشات حاکی از آن بود که آب منبع آب فاقد هرگونه آلودگی است. دراین راستا، از دیروز(۲۴ شهریور) به مردم اعلام کردیم که می‌توانند از آب لوله کشی منازل خود برای شرب استفاده کنند.

فرماندار ثلاث باباجانی تاکید کرد: در حال حاضر از محل اعتبارات و به‌کارگیری تجهیزات و امکانات دهیاری و بخشداری منطقه، ایجاد شبکه فاضلاب برای خانه‌های اطراف چشمه در حال انجام است. البته بناست در درازمدت در بالادست روستا توسط آب منطقه‌ای یک چاه عمیق حفر شود و آب آن را به منبع آب روستا وصل کنیم و آب شرب مردم از این طریق تامین و چشمه را حذف شود.

تعدادی از اهالی روستای شیخ صله هفته گذشته دچار مسمومیت شدند که علت آن مصرف آب آلوده اعلام شد. در پی این حادثه از مردم روستا خواسته شد از آب لوله‌کشی استفاده نکنند و آبرسانی به روستا بهصورت سیار انجام می‌گرفت.

روستای مرزی شیخ صله شهرستان ثلاث باباجانی استان کرمانشاه ۵۷۰ خانوار با ۲۵۰۰ نفر جمعیت دارد.

کد خبر 549440

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha