شهردار تهران با تاکید بر روشن شدن وضعیت املاک شهرداری تهران که در اختیار سایر نهادها و اشخاص است، گفت: آمار این املاک باید هر چه زودتر روشن شود.

پيروز حناچي

به گزارش همشهری آنلاین، پیروز حناچی، شهردار تهران در جلسه کمیسیون واگذاری املاک موضوع بند شش ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها با تاکید بر روشن شدن وضعیت املاک شهرداری تهران که در اختیار سایر نهادها و اشخاص است، گفت: آمار املاک شهرداری تهران موضوع بند ۶۵۵ ماده ۵۵ شهرداری باید هر چه زودتر روشن شود و در صورتی که برای تعیین تکلیف این املاک نیاز به لایحه به شورای شهر است این اتفاق باید هر چه سریع‌تر بیفتد.

شهردار تهران گفت: فلسفه تشکیل این جلسه همین است و انتظار می‌رود تا نیمه مهر ماه این گزارش به صورت دقیق آماده ارائه به شورای شهر تهران باشد.

محمدرضا جوادی یگانه، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در این جلسه، گزارشی از املاک شهرداری تهران که در اختیار سایر سازمان‌ها و نهادها و اشخاص حقیقی و حقوقی بر اساس بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها قرار داده شده است، ارائه کرد.

به گفته ‏او، تعیین تکلیف ۱۹۰۴ پرونده مربوط به این املاک تا کنون مشخص شده البته آمار دقیق این املاک مشخص نشده است چراکه این املاک در مناطق و سازمان‌های مختلف تابعه شهرداری قرار دارد و جمع‌آوری اطلاعات مربوط به آنها زمان‌بر است.

در ادامه جلسه نیز محمد نادر محمدزاده رئیس سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران گزارشی از وضعیت املاک شهرداری تهران که در اختیار سایر نهادها است ارائه داد.

  • اطلاعات املاک واگذارشده شهرداری محرمانه نیست

به گزارش همشهری آنلاین، افشین حبیب‌زاده معاون نظارت شورای شهر تهران نیز در پی برگزاری این جلسه، در مورد انتشار لیست املاک واگذار شده شهرداری به غیر، ‌توضیحاتی ارائه کرده و به ایسنا گفته است: تقریبا لیست املاک شهرداری تهران که به افراد غیر واگذار شده از سوی سازمان املاک شهرداری تهران آماده شده است.

حبیب‌زاده گفت: بعد از آغاز شورای شهر پنجم، اعضای شورا مصوبه‌ای داشتند که بر اساس آن شهرداری ملزم شد که لیست املاکی که حق بهره‌برداری از آن را به غیر واگذار کرده تهیه کند که حالا پس از گذشت سه سال این لیست نهایی شده است.

وی با بیان اینکه چندی پیش معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری به عنوان دبیر کمیته املاک شهرداری، گزارشی از وضعیت املاک ارائه کرد، گفت: در آن جلسه تقریبا همه اعضای شورا تاکید داشتند که این لیست در راستای شفافیت منتشر شود.

حبیب‌زاده با بیان اینکه در این لیست تعداد املاک واگذار شده به غیر، املاک در اختیار شهرداری، املاک تخلیه شده، املاکی که پرونده آن به دادگاه ارجاع شده مشخص شده است، گفت: این لیست مهر محرمانگی ندارد و انتشار آن بر خلاف ضوابط نیست. چرا که اصلا محرمانه نیست و من به شخصه معتقدم که باید این لیست منتشر شود.

وی در پاسخ به این سوال که نظر مابقی اعضای شورای شهر چیست؟ گفت: تا کنون هیچ یک از اعضای شورا در مورد عدم انتشار این لیست اظهارنظر نکرده و همگی موافق انتشار آن هستند. چرا که هم اطلاعات محرمانه نیست و هم در راستای شفافیت مردم پایتخت باید در جریان امورات قرار گیرند.

به گفته حبیب‌زاده، ‌لیست املاک تقریبا نهایی شده است و به نظر می‌رسد که اعضا برای اخذ تصمیم نهایی درباره انتشار اطلاعات املاک، منتظر نهایی شدن هستند اما دقت داشته باشید که بخش اعظمی از این املاک در راستای اهداف فرهنگی شهرداری در اختیار معاونت فرهنگی و اجتماعی و سازمان‌های زیرمجموعه قرار دارد.

کد خبر 549384
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha