مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
۰ نفر

جوان یزدی که از روی ناآشنایی با شبکه‌های اجتماعی اقدام به ایجاد صفحه جعلی اینستاگرامی برای همسرش کرده بود شناسایی شد.

اینستاگرام

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، رئیس پلیس فتا یزد گفت: خانمی در مراجعه به اداره پلیس مدعی شد که فردی ناشناس در محیط اینستاگرام، با استفاده از تصویر وی صفحه‌ای جعلی و مشابه صفحه اینستاگرامی وی ایجاد کرده و با دنبال کردن صفحه‌های غیراخلاقی باعث بی‌آبرویی‌اش شده است.

سرهنگ مرتضی ابوطالبی افزود: با انجام اقدامات و شگردهای خاص پلیسی متهم شناسایی و با هماهنگی و دستور مقام قضایی به پلیس فتا منتقل و بعد از بررسی‌های انجام شده مشخص شد، که متهم همسر شاکیه بوده است. در اظهارت خود مدعی شد از روی ناآشنایی با شبکه اجتماعی اینستاگرام، این صفحه را برای سرگرمی ساخته و صفحه‌های غیراخلاقی را از روی کنجکاوی دنبال کرده و به اهمیت موضوع آگاه نبوده است.

رئیس پلیس فتا استان یزد اظهار کرد: اگرچه شاکیه در این پرونده از شکایت خود صرف‌ نظر و رضایت خود را اعلام کرده است؛ ولی ایجاد حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی، به نام دیگری و بدون اجازه وی از مصادیق بزه جعل رایانه‌ای محسوب شده و هرگونه نسبت دادن و نشر اکاذیب در این فضا با هر قصد و نیتی باشد جرم است و برابر قانون با شخص خاطی برخورد خواهد شد.

ابوطالبی از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایل، مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

کد خبر 549354

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار یزد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha