به گزارش همشهری آنلاین، علی نوذرپور شهردار منطقه ۲۲ تهران در نشست با مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهر تهران به بررسی مشکلات کمبود اتوبوس در این منطقه تهران پرداخت و گفت: با توجه به افزایش رو به رشد جمعیتپذیری این منطقه، بخصوص افزایش جمعیت ٦٠ تا ٧٠ هزار نفری خیابان شهید خرازی تا پایان سال، اثرات کمبود ناوگان اتوبوسرانی در منطقه نمایانتر خواهد شد.
وی افزود: تا پایان سال جاری و در سال آینده شاهد توسعه پراکندهای در سطح منطقه خواهیم بود و برجهای مسکونی آماده تحویل به ساکنین آنها خواهند بود. بنابراین اولین موضوعی که باید به آن رسیدگی شود بحث حمل و نقل عمومی است که برای حل این مسئله باید دست بکار شد.
شهردار منطقه ٢٢ تهران ادامه داد: با پیگیریهایی که در زمینه حمل و نقل ریلی داشتیم، توانستیم خط ١٠ مترو را به منطقه ۲۲ بیاوریم. همانگونه که با شرکت مترو تفاهمنامهای منعقد کردیم و از زمین و عوارض خدماتی برخی مجتمعها برای پیشبرد ساخت مترو تهاتر کردیم، شهرداری منطقه میتواند با منعقد کردن تفاهمنامهای از ظرفیت مستحدثات استفاده کند و شرکت اتوبوسرانی به ازای این مستحدثات، اتوبوس خریداری کند و بتواند خدمات بیشتر و بهتری به شهروندان ارائه دهد.
به گزارش همشهری آنلاین، محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران نیز در این نشست به قراردادی که این شرکت برای تامین اتوبوس در حال تنظیم است اشاره کرد و گفت: در صورت نهایی شدن این قرارداد تعداد ٣٠٠٠ دستگاه اتوبوس با سوخت LNG تولید خواهد شد که بخش عمدهای از مشکلات حمل و نقل عمومی شهر تهران برطرف خواهد شد.
وی ادامه داد: با اجرای این قرارداد با استفاده از محل بند ١٢ مصوبه شورای اقتصاد، با بازگشت سرمایه، میتوان سوخت LNG با استاندارد یورو۶ را که بیش از ٩٠ درصد آن از متان تشکیل شده و به نوعی سوخت پاک محسوب میشود، وارد چرخه سوخت حمل و نقل عمومی کرد.
ترفع افزود: اگر شهرداری تهران ٢٥ درصد هزینه خرید اتوبوس را بپردازد، ٧٥ درصد مابقی از محل مصوبه پرداخت خواهد شد.
نظر شما