شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرار صدها زندانی طالبان از زندان قندهار افغانستان به اعلام وضعیت فوق‌العاده در این منطقه منجر شد.

 به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، نیروهای طالبان با یک عملیات انتحاری به یکی از زندانهای بزرگ قندهار حمله کردند. دراین عملیات یک هزار و سیصد زندانی از جمله چهارصد نفر از اعضای طالبان از زندان قندهار فرار کردند.

در پی فرار این افراد نگرانی گسترده‌ای در منطقه بوجود آمده و وضع فوق العاده اعلام شده است.

در همین حال یک مقام محلی افغانستان شنبه (25 خرداد) اعلام کرد : در حمله نیروهای طالبان به زندانی در جنوب این کشور دست کم پانزده نیروی امنیتی کشته شدند.

رئیس شورای استانی قندهار و برادر حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان افزود : اجساد دست کم پانزده نیروی امنیتی در حمله نیروهای طالبان به زندانی در جنوب این کشور پیدا شده است و احتمال می‌رود بر شمار تلفات این حمله افزوده شود.

در همین حال، دولت افغانستان اعلام کرد نیروهای خارجی و افغان عملیات جستجو برای بازداشت صدها زندانی از جمله شمار زیادی شبه نظامی را آغاز کردند.

محمد قاسم هاشم زای معاون وزیر دادگستری افغانستان گفت: مقامات افغان در حال بررسی این احتمال هستند که آیا مقامات محلی در حمله دیروز شبه نظامیان طالبان به این زندان و فراری دادن زندانیان دست داشته اند یا خیر. وی گفت: هنوز هیچ یک از زندانیان فراری دستگیر نشده‌اند

کد خبر 54908

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز