سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت که طبق توضیحات رئیس سازمان تامین اجتماعی از ۳۰ مهر ماه نسخه‌های بیمه تامین اجتماعی الکترونیکی خواهد شد.

دفترچه تامين اجتماعي

به گزارش همشهری به نقل از ایسنا، زهرا شیخی در توضیح جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: این جلسه با حضور آقای سالاری رئیس سازمان تامین اجتماعی جهت ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه‌های آتی این سازمان برگزار شد. آقای سالاری گزارشی از وضعیت کار سازمان تامین اجتماعی ارائه کرد و با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن ۴۴ میلیون نفر در زیرمجموعه بیمه تامین اجتماعی بیان کرد که از ۳۰ مهر ماه کار دفترچه بیمه تامین اجتماعی به صورت دفترچه ای خاتمه پیدا کرده و نسخه الکترونیکی ارائه می شود.

وی افزود: توضیح رئیس سازمان تامین اجتماعی این بود که با الکترونیکی شدن دفترچه بیمه تامین اجتماعی نسخه نویسی و تجویز داروها دقیق تر شده و نظارت افزایش پیدا می کند، اما نمایندگان ابهاماتی پیرامون تهیه زیرساخت ها و انجام کار کارشناسی مطرح کردند. اینکه چطور قرار است نسخه الکترونیکی در اختیار مردم قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: با وجود توضیحات رئیس سازمان تامین اجتماعی تاکید نمایندگان این بود که باید این کار به صورت کارشناسی شده انجام شود نه اینکه یک مرتبه با اعلام تصمیم آنی استرس و اضطراب دیگری به مردم وارد شود. همچون اتفاقی که برای برگزاری کنکور، بازگشایی مدارس و تعیین نرخ بنزین رخ داد. در نهایت قرار بر این شد که قبل از اعلام رسمی الکترونیکی شدن نسخه های بیمه تامین اجتماعی، آموزش های لازم به مردم داده شده و جلسه دیگری با کمیسیون بهداشت برگزار شود.

شیخی با اشاره به طرح بحث وضعیت بیمارستان ها و مراکز درمانی تامین اجتماعی گفت: پیشنهاد این بود که برای کاهش هزینه ها بهتر است تامین اجتماعی خرید خدمت کند نه اینکه بیمارستان هایش را اضافه نماید.

وی افزود: در این جلسه درباره بیمه قالیبافان و تاکسیرانان نیز مباحثی از سوی نمایندگان مطرح شد. درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان سوالاتی از سوی نمایندگان مطرح شد. توضیح رئیس سازمان تامین اجتماعی این بود که متناسب سازی حقوق طبق قانون برنامه ششم صورت گرفته یعنی حقوق دو سال آخر ملاک برای حقوق بازنشستگی است. اگر کسی با ۳۰ سال سابقه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان حقوق می گرفته، میزان دریافتی اش در زمان بازنشستگی دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. در نهایت تاکید نمایندگان این بود که باید همسان سازی به گونه ای صورت گیرد که شاهد تفاوت طبقاتی نبوده و حقوق بازنشسته ها نزدیک به حقوق افراد شاغل باشد.

شیخی همچنین اظهار کرد: درباره وضعیت مشاغل سخت و زیان آور و ملاک های تعیین مشاغل در این زیرمجموعه هم مواردی مطرح شد که در پاسخ به آن رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت که چالش اساسی در این خصوص وجود دارد چون تمام رشته شغل ها می خواهند جزو مشاغل سخت و زیان آور باشند. ما برای این کار اولویت ها و معیارهایی را تعیین کردیم. در بحث معیارهای از کار افتادگی هم اعتقاد اعضای کمیسیون این بود که بیشتر منافع سازمان تا مردم در نظر گرفته می شود. لذا خواسته شد تا بازنگری در این باره صورت گیرد تا شاهد ضایع شدن حق مردم نباشیم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان گفت که در این جلسه کمیسیون بهداشت و درمان موافقت کرد که آقای غلامحسین رضوانی نماینده تهران از کمیسیون بهداشت به کمیسیون برنامه منتقل شده و آقای سلمان اسحاقی نماینده قائنات عضو کمیسیون بهداشت و درمان شود.

کد خبر 548949

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha