مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
۰ نفر

۲۳ درصد از واحدهای نوشت‌افزارفروشی در مرکز استان مرکزی تعطیل شده‌اند.

نوشت‌افزار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حدود هفت ماه است که صنوف کتابفروشان و لوازم التحریر تعطیل هستند و هیچگونه فروشی نداشته‌اند، تنها در نیمه دوم این بازار اندکی به حرکت درآمد، اما اصلا فروش چشمگیری حاصل نشده است.

فروش روزهای اخیر این صنف کمتر از یک سوم سال گذشته بوده و تمامی این ضررها به سبب شیوع ویروس کرونا بوده چراکه مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شدند و تمامی آموزش‌ها به صورت مجازی و با استفاده از وسایل قدیمی انجام شد.

بیشتر اجناس لوازم التحریری وارداتی هستند و به سبب نوسانات ارزی افزایش قیمت در این حوزه طبیعی است که تاکنون افزایش سه برابری ایجاد شده، البته در اجناس داخلی نیز به سبب افزایش قیمت مواد اولیه که وارداتی است، افزایش حدود ۳۵ درصدی حاصل شده است.

با توجه به شرایط پیش آمده از ابتدای سال تاکنون، حدود ۲۳ درصد واحدهای این صنف تعطیل شده که با این اوضاع پیش بینی می‌شود در ماه‌های آینده این تعطیلی ها افزایش داشته باشد.

رئیس اتحادیه کتابفروشان، لوازم التحریر و لوازم مهندسی اراک در این باره گفت: هیچ حمایتی از سوی دولت برای این صنف انجام نشده، سلب امکان توزیع کتب درسی از این صنف نیز ضرر بسیاری برای این فروشندگان ایجاد کرد. معمولا در این شرایط دولت باید کمک خود را به آسیب دیدگان از کرونا افزایش دهد اما متاسفانه این اقدام برخلاف رفتارهای حمایتی بود.

مجید امینی راد در خصوص توزیع دفاتر دولتی افزود: تا این لحظه خبری مبنی بر توزیع دفتر دولتی دریافت نشده است. این صنف از قدیم صنف ضعیفی بوده و در این شرایط نیز با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و با توجه به افزایش‌ قیمت ها و پایین بودن حقوق کارگران(بیشتر مشتریان این صنف کارگران و کارمندان هستند) این صنف صدمه سنگینی را متحمل شد.

وی خاطرنشان کرد: ادامه این روند و تعطیلی این واحدها دسترسی سخت به لوازم التحریر و این قبیل اقلام را به همراه خواهد داشت به طوری که دیگر همانند گذشته امکان تهیه لوازم التحریر از مغازه های محلی وجود ندارد و برای خرید فقط باید به مرکز شهر مراجعه کرد.

کد خبر 548797

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha