نایب رئیس شورای شهر تهران از حذف تصویر دختران در کتب درسی گلایه کرد و خواهان تشکیل کارگروهی در دولت برای بررسی این اتفاق شد.

ابراهيم اميني

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ابراهیم امینی که ریاست جلسه علنی امروز شورای شهر تهران را در غیاب محسن هاشمی بر عهده داشت در ابتدای آغاز جلسه شورای شهر با اشاره به رحلت آیت‌الله صانعی، گفت: تنها چند روز از چهل و یکمین سال درگذشت طالقانی می‌گذرد که متاسفانه خبر ارتحال آیت‌الله صانعی دیگر روحانی نواندیش و از نزدیکان حضرت امام خمینی(ره) همه ما را نگران کرد.

وی با بیان این که رحلت آیت‌الله صانعی از مراجع نواندیش، مبارزه و مستقل را به شیعیان و خانواده ایشان تسلیت می‌گویم، ادامه داد: آیت‌الله صانعی در اوج قدرت یعنی در نیمه دهه ۶۰ از قدرت کناره‌گیری کرد که نشان‌دهنده حریت و تواضع ایشان بود و برکات زیادی برای ارائه تصویری عقلانی و روزآمد از دین با در نظر گرفتن مقتضیات زمان به دست آمد که امید است حوزوین راه وی را ادامه دهند.

امینی در ادامه با بیان این که کمتر از یک ماه تا «هفته تهران» باقی مانده و لازم است مدیریت شهر با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور برنامه‌ریزی باشکوهی انجام دهد، گفت: همچنین باید برنامه‌ریزی دقیقی برای شناساندن تهران به شهروندان دیگر کشورها و شهرها انجام شود.

نایب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به حذف تصاویر دختران از برخی کتب درسی گفت: متاسفانه شاهدیم با گذشت زمانی اندک از بازگشایی مدارس باز هم دولت و آموزش و پروش ذهن مردم را که این روزها به واسطه مشکلاتی مثل کرونا، گرانی لجام گسیخته و ... نگران است، با حذف تصاویر دختران و تفکیک جنسیتی کتب دوباره مشوش کرد که متاسفانه این رخداد غیرقابل پذیرش که رسانه‌ای شدن آن همزمان با تولد ۵۳ سالگی انوشه انصاری که زن نخست کیهان‌گرد بود، نگران‌کننده است.

وی افزود: البته این اتفاق در تداوم  تغییرات متفاوتی است که طی سال‌های اخیر در کتاب‌های درسی رخ داده است چراکه قبلا هم شاهد حذف نام و سروده‌ها و ... بودیم و این حذف با ۲۷ شهریور که مقام استاد شهریار و روز شعر و ادب فارسی است، جای تامل دارد و باید گفت که چنین تلاش‌هایی برای حذف بخشی از هویت ملی تاریخ و فرهنگ در وزارت آموزش و پرورش بی‌سابقه نیست اما امید است از سوی دولت کارگروهی برای بررسی علل تشکیل شود و نتیجه به افکار عمومی اعلام شود.

کد خبر 548768
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha