قرار گرفتن میدان میوه و تره‌بار بروجن در بافت شهری مشکلات مختلفی را برای شهروندان ایجاد کرده و جابه‌جایی آن به یکی از خواسته‌ها و مطالبات اصلی مردم و غرفه‌داران تبدیل شده است.

میدان میوه و تره بار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، میدان میوه و تره‌بار بروجن در چهارمحال و بختیاری سال ۱۳۶۵ با ۲۰ غرفه در بلوار بوعلی احداث و راه‌اندازی شد و این میدان هم‌اکنون با قرار گرفتن در بافت شهری مشکلاتی را برای ساکنان بروجن ایجاد کرده است.

همچنین به‌علت کمبود فضای فیزیکی مشکلاتی برای غرفه‌داران و فعالان میدان میوه و تره‌بار بروجن ایجاد شده که جابه‌جایی آن بیش از گذشته ضروری شده است.

رییس اتحادیه میوه و تره‌بار بروجن گفت: موضوع جابه‌جایی میدان میوه و تره‌بار در بروجن از ۲۰ سال قبل کلید خورده است.

کوروش ستار تاکید کرد: میدان میوه و تره‌بار کنونی بروجن به‌علت مشکلات ترافیکی، راه‌بندان و کمبود فضای فیزیکی و تعداد کم غرفه‌ها با مشکلاتی همراه است.

وی افزود: هم‌اکنون ۲۰ غرفه در میدان میوه و تره‌بار بروجن فعالیت دارد که در صورت جابه‌جایی این میدان تا ۳۰ غرفه و حتی بیشتر قابل افزایش است.

ستار تصریح کرد: شهرداری بروجن مکانی را برای جابه‌جایی این میدان به خروجی شهر بروجن به سمت جاده خوزستان (قبل از دشت حلوایی) در نظر گرفته که فعالان و غرفه‌داران میدان میوه و تره‌بار هم نماینده خود را معرفی کرده‌اند.

وی یا اشاره به پیگیری‌های شهردار کنونی بروجن برای تسریع در روند اجرایی جابه‌جایی این میدان یادآور شد: هم‌اینک براساس ادعای مسوولان شهرداری بروجن، مراحل واگذاری این زمین در یک‌سال گذشته با مشکل اداری همراه شده است.

رییس اتحادیه میوه و تره‌بار بروجن اظهار داشت: به‌نظر می‌رسد با این روند پیگیری از سوی مسوولان برای جابه‌جایی میدان میوه و تره‌بار بروجن، این موضوع تا ۲۰ سال آینده هم به‌طول بکشد.

وی گفت: هم‌اکنون افزون‌بر ۲۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و بیش از یک‌هزار نفر به‌طور غیرمستقیم در میدان میوه و تره‌بار بروجن مشغول به فعالیت هستند.

ستار، میوه‌ها و تره‌بار ورودی به میدان بروجن برای عرضه به بازار را بنا بر فصل‌های مختلف متغییر اعلام و تاکید کرد: ۷۰ درصد محصولات ورودی به این میدان بدون واسطه و به‌صورت مستقیم از محل تولید و ۳۰ درصد به‌طور غیرمستقیم از اصفهان تامین می‌شود.

کد خبر 548761

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha