مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
۰ نفر

مدیر کل گمرک استان ایلام گفت: مرز بین‌المللی مهران که پیش از این روزهای یکشنبه و چهارشنبه فعال بود، با رایزنی‌های استاندار ایلام و موافقت مقام‌های عراقی به روال عادی (تمام روزهای کاری هفته) بازگشت.

فعالیت تجاری در مرز مهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، روح‌الله غلامی روز یکشنبه ۲۳ شهریور اظهار کرد: پیش از این، با موافقت طرف عراقی، این مرز فعالیت خود را از ۲ روز در هفته به ۴ روز افزایش داده بود که از این هفته فعالیت تجاری در این مرز در تمام روزهای هفته برای صادرات کالاها برقرار خواهد بود.

وی افزود: به این ترتیب، تجار در تمام روزهای هفته می‌توانند مراودات تجاری خود با طرف عراقی را انجام دهند.

مدیر کل گمرک استان ایلام یادآور شد: در هر روز کاری، ۲۵۰ کامیون از طرف عراق برای انتقال کالاهای تجار به عراق وارد محوطه پایانه مرزی مهران می‌شوند.

به گفته غلامی، اقلام خوراکی، مصنوعات پلاستیکی، شیشه، قطعات و محصولات خودرویی، فولاد، سرامیک، کاشی و مصالح ساختمانی از جمله موارد صادارتی تجار ایرانی از گمرک مهران به آن‌سوی مرز است.

فعالیت تجاری مرز مهران به مدت حدود ۴ ماه از زمان شیوع کرونا متوقف شده بود.

شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد، نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

کد خبر 548745

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha