بیشترین بازدید از عزاداری‌های مجازی ماه محرم در یزد مربوط به کشورهای آمریکا، عربستان سعودی، آلمان و ترکیه بوده است.

محرم-یزد

به گزارش همشهری‌آنلاین، رئیس کمیته گردشگری مذهبی معنوی استان یزد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به صفر شدن آمار گردشگران خارجی در ماه محرم امسال، به برنامه‌های مجازی این کمیته اشاره کرد و گفت: بیشترین بازدیدها به ترتیب مربوط به شهرهای یزد، تهران، اصفهان و شیراز بوده و پس از ایران، بیشترین بازدیدها مربوط به کشورهای آمریکا، عربستان سعودی، آلمان و ترکیه بوده است.

محمدمهدی رجایی‌فرد، بیشترین افراد دنبال‌کننده این برنامه‌های مجازی را افرادی در محدوده سنی ۲۵ تا ۳۴ سال و ۳۵ تا۴۴ سال اعلام کرد. آمار گردشگران خارجی یزد در سال ۹۸ با افزایش نسبت به سال‌های قبل به تعداد ۱۲۷۶ گردشگر از ۳۲ کشور جهان رسید، اما سال ۹۹ با توجه به شیوع کرونا، گردشگری مذهبی یزد بسیار کمرنگ شد و حضور گردشگران فرهنگی و معنوی استان به مرز صفر رسید.

رجایی‌فرد با اشاره به فعالیت مطلوب این کمیته در فضای مجازی، افزود: خوشبختانه هر روز آمار بازدیدکنندگان به خصوص گردشگران از برنامه‌های این کمیته در فضای مجازی رو به افزایش است.

رئیس کمیته گردشگری مذهبی معنوی استان یزد ادامه داد: تولید محتوا از گردشگران خارجی حاضر در مراسمعزاداری سال‌های گذشته از طریق برقراری تماس تصویری و بیان خاطرات و نظرات آن‌ها یا ارسال ویدئو از طرف آن‌ها، از جمله برنامه‌های این کمیته در جریان برنامه‌های ماه محرم در استان است.

کد خبر 548692

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha