معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران از جذب ۲ هزار معلم حق‌التدریس برای سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: علاوه بر این، برنامه داریم در خلال سال تحصیلی هم حدود هزار معلم حق‌التدریس دیگر جذب کنیم.

نیروهای حق‌التدریسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اسفندیار نظری افزود: آموزش و پرورش تلاش کرد برای سال تحصیلی جاری کمبود نیروی خود را از طریق جذب معلمان حق‌التدریسی برطرف کند که به‌همین منظور هم حدود ۲ هزار نفر قبل از آغاز سال تحصیلی جاری جذب شدند و تقریبا مشکل کمبود نیروی مدارس استان که چالش یک دهه گذشته ما بود، حل شده است.

وی گفت: برنامه ما این است که بزودی یک‌هزار نیروی حق التدریس دیگر هم جذب کنیم تا بتوانیم بدرستی پاسخگوی نیاز آموزشی در تمامی نقاط استان و رعایت عدالت آموزشی باشیم.

نظری کمبود نیروی آموزشی در آموزش و پرورش مازندران را با توجه به شیب تند بازنشستگی یک چالش جدی دانست و توضیح داد: با وجود جذب بیش از ۳هزار معلم حق‌التدریس در سال تحصیلی جاری، برابر حداقل استانداردها باید حدود یک‌هزار و ۶۰۰ معلم دیگر در این بخش در نوبت کلاس دهی باشند، در حالی که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جذب دیگری نداشته باشیم و این تعداد را نخواهیم داشت.

او افزود: روش انتخاب معلمان حق‌التدریس بر اساس رتبه‌بندی است که در آن عواملی همچون مدارک تحصیلی، رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش، سوابق تدریس، بیمه و پارامترهای دیگر دخیل است.

نظری این مژده را به معلمان حق‌التدریسی استان داد که با توجه به شیب تند بازنشستگی معلمان در مازندران و طبق برنامه وزارت آموزش و پرورش، آنها در آینده نزدیک جذب و استخدام شوند.

معاون آموزش و پرورش نگرانی درباره آموزش مجازی توسط معلمان حق٬التدریس و احتمال بروز مشکل در این زمینه را رد کرد و گفت : خوشبختانه این آموزگاران جوان هستند و اغلب با فضای مجازی و تولید محتوا برای آن آشنا هستند؛ ضمن این که استانداردهای تدریس را هم می‌دانند و به‌سادگی قادر به تطبیق آن با آموزش مجازی خواهند بود در نتیجه هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد.

کد خبر 548573

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha