مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
۰ نفر

انتشار بوی نامطبوع شبانه‌روزی در شهر بهار در استان همدان نه‌تنها سلامت شهروندان را به خطر انداخته، بلکه آسایش و آرامش مردم را هم سلب کرده است.

بوي نامطبوع

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، امام جمعه بهار در شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهار استان همدان گفت: مهمترین مشکل محیط زیست این شهرستان، انتشار بوی نامطبوع به صورت شبانه‌روزی است.

حجت‌الاسلام علی ارزنده افزود: چگونه محیط زیست در مورد آب شدن یخ‌های قطبی و از بین رفتن لایه اوزون اظهار نظر می‌کند، اما مسئله ملموس در شهر بهار حل نمی‌شود. چگونه است که تعطیلی کارخانه هپکو با آن عظمت و نیروی انسانی بالا، توجیه‌پذیر است، ولی تعطیلی کارخانه‌هایی در شهرک صنعتی بهاران که چند نفر از آن سود می‌برند توجیه پذیر نیست؟

رئیس محیط زیست شهرستان بهار نیز گفت: توسعه شهر بهار به‌ویژه شهرک صنعتی بهاران که در سال‌های گذشته از دستگاه‌های متولی و طبق ضوابط وقت مجوز دریافت کرده‌اند، مشکل آلایندگی و بوی متعفن در شهر بهار به ویژه شهرک فرهنگیان بهار را به وجود آورده است.

معصومه پارچیان با بیان این که طرح توسعه شهر بهار اشتباه بوده است، اضافه کرد: عمده بو از شهرک صنعتی بهاران از دو واحد اسیدسازی و یک واحد کاغذسازی و گاهی کشتارگاه‌های صنعتی دام و طیور است. متأسفانه بو، دستگاه سنجش ندارد و در پایش واحدها نمی‌توانیم میزان آلایندگی آنها را بررسی کنیم. طبق آخرین مصوبه، واحدهای آلاینده تا سه ماه دیگر باید سیستم پایش آنلاین نصب کنند.

کد خبر 548540

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha