رئیس جهاد کشاودرزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۰ درصد از اراضی کشاورزی این استان به علت کاهش منابع آبی از زیرکشت خارج شدند.

اراضی کشاورزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، عطا الله ابراهیمی با اشاره به اینکه روش‌های سنتی آبیاری دیگر صرفه اقتصادی ندارد، افزود: با استفاده از روش‌های سنتی مشکل کمبود آب شدیدتر خواهد شد، لذا استفاده از روش‌های نوین آبیاری برای صرفه جویی و حفظ منابع آبی بسیار ضروری است که این امر مهم در استان چهارمحال و بختیاری به نحوه مطلوبی صورت گرفته است و آمارها بیانگر سرعت بالای این استان در تجهیز اراضی به سیستم‌های نوین آبیاری است.

ابراهیمی با اشاره به تداوم خشکسالی و کاهش سطح زیر کشت اراضی زراعی و باغی استان گفت: با تحقیقات صورت گرفته از ۱۰ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی استان، حدود ۱۰ درصد از این اراضی به سبب کاهش منابع آبی و تداوم خشکسالی از مدار تولید و کشت خارج شد که بیانگر این است بخش کشاورزی استان با مشکل جدی روبه‌رو است.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: بهره‌گیری از روش‌های نوین آبیاری نقش مهمی در کاهش مصرف آب در این استان دارد. استفاده بهینه از آب در بخش کشاورزی موجب حفظ اشتغال پایدار بخش کشاورزی است.

کد خبر 548407

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha