مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳
۰ نفر

۴۵۰ ویلای غیرمجاز با متراژهای بالا به دلیل نبود نظارت در باغ‌های یکی از شهرستان‌های همدان ساخته شده است.

ویلاسازی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، عباس نجفی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت: قانون حفظ کاربری اراضی سالهاست تصویب شده اما در عمل حفظ کاربری صورت نگرفته است. به دلیل نبود اراده، قانون بر کاغذ مانده و اگر بخواهیم با این روش پیش برویم عملاً هیچ احیای کاربری صورت نگرفته و هرساله میزان اراضی زیر کشت کاهش پیدا می‌کند. وقتی یک‌زمین کشاورزی به بنا تبدیل می‌شود لایه‌های خاک از بین می‌رود و قابلیت کشت خود را نیز از دست می‌دهد،

نجفی با بیان این که در استان همدان تعداد محدودی گشت وجود دارد که با این حجم اراضی اگر گشت‌های ما تمام شبانه‌روز بچرخند باز هم کفاف کل استان را نیز نمی‌دهند، افزود: سازمان جهاد کشاورزی می‌تواند با استفاده از امکانات به روز و نقشه‌های ماهواره‌ای، به صورت لحظه‌ای رصد و تغییرات را مشاهده کند؛ همچنین در صورت اطلاع از تخلف، مأموران جهاد کشاورزی نیاز به حکم ندارند و در ابتدای کار باید جلوی ساخت و ساز را بگیرند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان اظهار کرد: حدود ۴۵۰ ویلا با متراژهای بالا در باغات یکی از شهرستان‌های همدان ساخته شده که این ساخت‌وسازها یک شبه صورت نمی‌گیرد و نبود نظارت و کنترل در ابتدای کار موجب این رخداد می‌شود.

وی  اضافه کرد: بر اساس قانون سازمان جهاد کشاورزی باید در ساخت‌وسازهای غیرمجاز در هر مرحله‌ای که است، ورود پیدا کند، اما متأسفانه بعد از تغییرکاربری نه تنها به طرح مسئله اقدام نشده بلکه بعد از تکمیل ساخت و ساز و بعد از سال‌ها تازه طرح دعوا می‌کنند که چنین مسائلی باعث سوء استفاده برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب می‌شود.

کد خبر 548375

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha