دست‌کم ۱۰ نفر در بدترین آتش‌سوزی سال کالیفرنیای شمالی جان خود را از دست داده‌اند و امدادگران و نیروهای آتش‌نشانی در پی یافتن نشانی از ۱۶ فرد گمشده می‌گردند.

آتش‌سوزي در آمريكا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌پی، وزش بادهای شدید در منطقه باعث شده بود بالگردهای آتش‌نشانی نتوانند در منطقه پرواز کنند و به همین دلیل عملیات اطفا و مهار آتش بسیار کند پیش می‌رفت. با این حال، صبح جمعه از شدت وزش باد کاسته شد اما این بار وجود دود غلیظ کار امدادرسانی را سخت کرده است. در بسیاری از مناطق ایالت کالیفرنیای شمالی پرچم سرخ‌رنگ هشدار شدید به اهتزار درآمده است.

در منطقه بات کانتی امدادگران و آتش‌نشانان جنازه ۱۰ نفر را از زیر خاکسترهای آتش بیرون کشیدند تا تعداد کشته‌ها در دو روز به ۱۰ نفر برسد. چهار نفر هم با سوختگی شدید در بیمارستان بستری هستند. در آتش‌سوزی‌های چند هفته اخیر در مناطق شمال شرقی سان فرانسیسکو بیش از ۲۰۰۰ خانه مسکونی تخلیه شده و انتظار می‌رود آمار کشته‌ها بسیار بیش از رقم‌های فعلی باشد. گروه‌های ارزیاب برای سنجش میزان خرابی‌ها از روز جمعه دست به کار شده‌اند.

از ایالت اورگن هم خبر می‌رسد ۵۰۰ هزار نفر از ترس شعله‌های آتش خانه و کاشانه خود را رها و برای حفظ جان به مناطق امن‌تر فرار کرده‌اند. تا امروز دست‌کم ۱۰ درصد از ساکنان این ایالت بی‌خانمان شده‌اند و همزمان آمار مرگ و میر آتش‌سوزی در غرب آمریکا به ۱۵ نفر رسیده است. گفته می‌شود ابعاد آتش‌سوزی اخیر در سه دهه اخیر بی‌سابقه بوده و به مرگ سه نفر و نابود شدن پنج شهر کوچک منجر شده است. از شهر شش هزار نفری تلنت در اورگن جز تلی از خاکستر چیزی نمانده است.

کیت براون، فرماندار اورگن روز پنجشنبه اعلام کرد ۹۰۰ هزار جریب از زمین‌های این ایالت فقط در چند روز گذشته در آتش سوخته و خاکستر شده است؛ درست دو برابر نابودی‌های ناشی از آتش‌سوزی در هر سال. در ایالت واشنگتن هم یک پسر یک ساله در تلاش خانواده‌اش برای فرار کردن از شعله‌های آتش جان خود را از دست داد. بیش از ۱۷ هزار نفر از نیروهای آتش‌نشانی در آمریکا در حال مبارزه با شعله‌های سرکش آتش هستند.

کد خبر 548228

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha