مدیر ارشد اجرایی شرکت آسترازنکا اعلام کرد آزمایش بالینی واکسن کرونای آکسفورد که به دلیل گزارش عوارض جدی روی یک داوطلب متوقف شده بود، ازسر گرفته می‌شود.

واکسن کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، مهر به نقل از ایندپندنت نوشت: آزمایش بالینی واکسن کووید-۱۹ که با همکاری دانشگاه آکسفورد و شرکت آسترازنکا توسعه یافته به زودی ادامه مییابد. این در حالی است که چند روز قبل به دلیل گزارش عوارض جدی درباره تزریق واکسن به یک داوطلب، فرایند آزمایش متوقف شده بود. 

پاسکال سوریوت، مدیر ارشد اجرایی شرکت آسترا زنکا زمان دقیق ازسرگیری آزمایش را اعلام نکرد و فقط گفت: فکر می کنم ما تا قبل از پایان سال اطلاعات لازم را برای دریافت تاییدیه قانونی ارائه می کنیم.

او افزود: با توجه به سرعت انجام فرایندهای قانونی احتمالا در پایان سال جاری یا اوایل سال آینده میلادی واکسن آماده خواهد بود.

طبق اطلاعات موجود در یکی از داوطلبان تزریق واکسن علائم عصب شناختی مربوط به یک اختلال التهابی در نخاع به نام «میلیت عرضی» مشاهده شد.

میلیت عرضی (Transverse myelitis) به دلیل التهاب در طناب نخاعی روی می‌دهد که دلیل احتمالی آن عفونت، اختلال دستگاه ایمنی یا آسیب‌های دیگر به رشته‌های عصبی در نخاع است که موجب از بین رفتن غلاف‌های میلین رشته‌های عصبی می‌شود. مبتلایان به این اختلال طی چند هفته بهبود می یابند. اما ممکن است بیماری چند ماه در بدن بیمار باقی بماند.

البته قرار است آزمایش های بیشتری روی داوطلب مذکور انجام شود. در مرحله بعد اطلاعات به دست آمده به یک کمیته ایمنی مستقل ارائه می شود تا درباره ادامه فرایند آزمایش بالینی تصمیم گیری کند.

به گفته سوریوت هنوز ابتلای داوطلب به میلیت عرضی تایید نشده و تشخیص نهایی اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید: 

کد خبر 548180

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha