مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
۰ نفر

رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: خواستگار سابق که با گرفتن تصاویر مخفیانه از شاکی به تهدید و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی اقدام کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

فضاي مجازي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ مهدی قاسمی اعلام کرد: در پی وصول یک فقره پرونده قضایی به پلیس فتا مبنی بر تهدید و انتشار تصاویر و فیلم‌های خصوصی در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام در این راستا با توجه به اهمیت موضوع پرونده مقدماتی با هماهنگی و تعاملات لازم با مقام قضایی، تشکیل و رسیدگی آن در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی بیان کرد: باتوجه به حساسیت موضوع، تیمی از کارشناسان پی‌جوی جرایم سایبری پلیس فتا، موضوع را به‌صورت ویژه بررسی کردند و با مشاهده مستندات گردآوری شده، صحت ادعای شاکیه محرز شد و با هماهنگی قضایی، شناسایی هویت مجرم سایبری در دستور کار قرار گرفت.

قاسمی ادامه داد: در اولین مراحل مشخص شد که فرد مزاحم، به خوبی از وضعیت خانه و خانواده شاکیه اطلاعات زیادی دارد که ظن ماموران را به آشنا بودن متهم تقویت کرد.

وی بیان کرد: با پی گیری‌های خاص و ردیابی ادله دیجیتال مجرمانه، هویت اصلی گرداننده صفحه اینستاگرامی مجرمانه استخراج و با مشاهده اطلاعات بدست آمده، شاکیه اعلام داشت که این فرد مدتی پیش به خواستگاری وی آمده بوده و بعد از مدتی رفت و آمد به منزل آنها و صحبت با خانواده‌اش، به علت اختلاف نظر و عدم تفاهم، به خواستگاری وی جواب رد داده‌اند.

قاسمی اظهارکرد: پس از هماهنگی قضایی، مجرم در مخفیگاه خود طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و تجهیزات رایانه‌ای و دیجیتال وی نیز کشف و جمع‌آوری شد که در بررسی تجهیزات نامبرده، تصاویر و فیلم‌هایی از حریم خصوصی شاکیه و خانواده‌اش، مشاهده شد.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: متهم پس از دستگیری در ابتدا سعی در گمراه کردن و قصد فریب پلیس را داشت که در مواجه شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری شده، لب به سخن گشود.

وی ادامه داد: متهم علاوه بر اعتراف به بزه ارتکابی خود اظهار داشت به علت اینکه در خواستگاری با جواب منفی روبرو شده، در هنگام تردد به منزل شاکیه و بصورت مخفیانه با گوشی تلفن همراهم از آنها تصاویری تهیه و با انگیزه انتقام، قصد انتشار این تصاویر را داشته‌ام و با وجود اینکه هیچ نشانه‌ای از هویت من در مشخصات پیجم نبوده، توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدم.

قاسمی گفت: در نهایت پرونده متهم تکمیل و برای ادامه سیر مراحل  قضایی به دادسرا ارسال شد.

کد خبر 548175

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha