مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
۰ نفر

فرماندار شاهرود گفت: آب آشامیدنی ۲۱ خانوار عشایر چاه‌بابیا طرود با انتقال ۲۶۰۰ متر خط لوله پلی‌اتیلن تامین شد.

كلنگ زني

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، نادر فخری افزود: اعتباری که برای این طرح هزینه شده ۲۵۰ میلیون تومان است که ۱۰۰ میلیون تومان آن از محل منابع شهرستان و ۱۵۰ میلیون تومان هم از محل منابع امور عشایری استان به صورت مشارکتی تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه در این منطقه بیش از سه هزار راس دام سبک وجود دارد، تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح، بهسازی چشمه، حفر چاه آب، ایجاد ۲ منبع آبی به عمق ۱۰ متر و ایجاد منبع ذخیره آب ۳۳ متر مکعبی انجام شد.

فخری عشایر را یکی از ظرفیت های خوب شهرستان شاهرود در موضوع تولید خواند و اظهار کرد: در این شهرستان یکهزار و ۵۵۰ خانوار عشایر در شرایط عادی زندگی می‌کنند که در زمان قشلاق این تعداد به ۲۵۰۰ خانوار افزایش پیدا می‌کند.

فرماندار شاهرود با بیان اینکه باید خدمات به این جامعه به سمت و سویی هدایت شود تا دلگرمی و ماندگاری آنان بیشتر شود، بیان کرد: با تلاش مسئولان باید زیرساخت‌های رفاهی به صورت حداقلی برای آنان فراهم شود تا برای آنان دلگرمی ایجاد شود. بهبود راه‌های دسترسی عشایر نیز در دستور کار است.

فخری با اشاره به مساعدت استاندار سمنان  در موضوع تامین آرد و سوخت برخی از خانواده‌های عشایری که از آمار جامانده بودند، اظهار کرد: برای ۹۲۱ خانواری که از آمار جامانده بودند هم مقرر شد تا سوخت و آرد تامین شود.

جمعیت عشایر شهرستان شاهرود بیش از سه هزار نفر، ۹ طایفه عشایری شهرستان دارای ۱۴۱ هزار و ۲۲۵ راس دام سبک، بیش از یک هزار راس دام سنگین و یکهزار و ۷۰۹ نفر شتر هستند.

عشایر شاهرود، با تولید ۲ هزار و ۸۴ متر مربع دست بافته، ۲۱.۱ درصد از تولید صنایع دستی استان سمنان را به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر 548154

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha