مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
۰ نفر

عملیات بهسازی و مرمت یک بنای تاریخی شهر قزوین که موجب ایجاد نارضایتی و ناهنجاری‌های اجتماعی شده بود، با تعیین مهلت از سوی رئیس کل دادگستری استان به سرعت پایان یافت.

مدرسه حیدریه قزوین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، احسان نظام‌دوست مسئول روابط عمومی دادگستری استان گفت: ۱۹ مرداد امسال نارضایتی شهروندان مبنی بر اینکه طولانی شدن عملیات بهسازی بنای تاریخی مسجد و مدرسه حیدریه محله قافله‌باشی سبب شده مکان مناسبی برای معتادان و اشرار جهت ارتکاب بزه فراهم شود به رئیس کل دادگستری قزوین رسید.

وی اضافه کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی بلافاصله با مدیر کل میراث فرهنگی استان تماس گرفت و ضرب‌الاجل یک ماهه برای اتمام عملیات مرمت این بنا تعیین کرد. خوشبختانه قبل از اتمام مهلت، میراث فرهنگی استان در زمان مقرر نسبت به تکمیل عملیات مرمت بنای تاریخی اقدام و بستر ارتکاب ناهنجاری را در این منطقه شهری رفع کرد. از این رو، دستگاه قضایی با توجه به سرعت در اجرای بهسازی مسجد حیدریه قبل از پایان مهلت مقرر و رفع نارضایتی ساکنان منطقه، از مدیر کل میراث فرهنگی استان و همکارانشان قدردانی می‌کند.

مسجد - مدرسه حیدریه از شاخص‌ترین بناهای عصر سلجوقیان در ایران است که در کوچه موسوم به گذر بلاغی در محله پنبه‌ریسه قزوین قرار دارد و به شماره ۲۰۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

کد خبر 548037

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha