مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۸
۰ نفر

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: بر اساس برنامه ریزی ها و هماهنگی‌های بعمل آمده، ۲.۵ میلیون مترمکعب حقابه زیست محیطی رودخانه قمرود این استان تا پایان شهریورماه رهاسازی می‌شود.

جاري شدن آب در قمرود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سید رضا موسوی مشکینی اظهار کرد: برنامه رهاسازی آب کشاورزی و حقابه زیست محیطی رودخانه قمرود از سد ۱۵ خرداد، از دیروز چهارشنبه 19 شهریور آغاز شده و تا دوشنبه ۳۱ شهریورماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه میزان جریان آب طی این مدت حدود ۸ مترمکعب بر ثانیه و حجم کل آب رهاشده ۷.۵ میلیون مترمکعب خواهد بود، اظهار داشت: از این میزان ۵ میلیون مترمکعب حجم آب کشاورزی و ۲.۵ میلیون مترکعب حقابه زیست محیطی رودخانه است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بر ضرورت به‌کارگیری تمهیدات و اقدامات لازم از سوی ساکنان و مزارع مجاور رودخانه قمرود و دشت مسیله تأکید کرد و گفت: با وجود چندین مرحله رهاسازی حقابه زیست محیطی، اما اصلا متناسب با نیاز آبی دشت ها و تالاب های قم نیست.

وی  تصریح کرد: حجم و دبی کم آب رهاسازی شده، طول مسیر زیاد رودخانه از سد ۱۵ خرداد تا دشت ها و تالاب های قم و همچنین برداشت های غیرمجاز از رودخانه از جمله مشکلاتی است که برای کارآیی و اثرگذاری تخصیص حقابه های زیست محیطی قمرود باید برطرف شود.

کد خبر 548015

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha