پنجشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
۰ نفر

مدیر کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: کوچ پاییزه عشایر مستقر در این استان به مناطق قشلاقی منطقه گرمسیری خوزستان از امروز پنجشنبه ۲۰ شهریور آغاز شد.

ممنوعیت ورود عشایر به شهرها و روستاها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، یحیی حسین‌پور اظهار کرد: بر اساس تقویم کوچ عشایر استان از امروز ۲۰ شهریور آغاز شد و تا ۲۰ مهرماه ادامه خواهد داشت. تعداد دام عشایر کوچرو استان بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک است و مسیر حرکت کوچ با گذر از گردنه تاراز و ایل راه‌های لاسوزنی و پلماربره به منطقه بازفت می‌رسد. عشایر با توقف چند روزه با گذر از زردکوه بختیاری وارد مناطق قشلاقی استان خوزستان خواهند شد.

مدیر کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به هماهنگی مسئولان انتظامی و دستگاه‌های متولی برای ایجاد امنیت عشایر در زمان کوچ افزود: ماموران نیروی انتظامی با همکاری نیروهای بسیج عشایر با استقرار در مسیر کوچ، عشایر را همراهی خواهند کرد. پلیس راهور در محورهای ارتباطی چهارمحال و بختیاری به خوزستان در زمان اجرای تقویم کوچ عشایر آمادگی کامل دارند و با توجه به شیوع ویروس کرونا، بخش عمده کوچ دام با خودرو انجام خواهد شد. آب آشامیدنی سالم هم با تانکر سیار به ایل‌راههای عشایری منتقل می‌شود.

کد خبر 548000

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha