مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
۰ نفر

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور از افزایش ۷۷ درصدی توزیع تخم نوغان در سال جاری خبر داد و گفت: با این رقم، رکوردی تازه در تولید پیله تر ابریشم در ۱۲ سال گذشته ثبت شده است.

نوغانداری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عدیل سروی زرگر در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و جهش تولید استان گیلان با بیان اینکه در همه بخش‌ها اعم از توزیع تخم نوغان، میزان تولید پیله ‌تر ابریشم و تعداد نوغانداران کشور افزایش داشته ایم، اظهار کرد: میزان تولید پیله تر ابریشم از ۹۷۸ تن در سال ۹۷ به ۱۶۵۰تن در سال جاری افزایش یافته است. همچنین توزیع جعبه‌های تخم نوغان افزایش ۷۷ درصدی داشته که بر این اساس تعداد جعبه‌های توزیع شده از ۲۵۷۰ در سال ۹۷ به ۴۶ هزار و ۵۰۲ جعبه در سال جاری رسیده است. تعداد نوغانداران هم از ۱۷۵۰۰ خانوار سال ۹۷ به ۲۹۵۰۰ خانوار افزایش یافته است.

سروی زرگر با بیان اینکه تعداد استان‌های فعال در حوزه نوغانداری از ۲۲ استان به ۳۱ استان رسیده است گفت: پروژه‌های اقتصاد مقاومتی حوزه توسعه نوغانداری در ۷ استان از جمله گیلان، در راستای توسعه این صنعت، در حال اجراست.شرایط اقلیمی مناسب و مستعد پرورش کرم ابریشم، کوتاه بودن دوره پرورش، ایجاد مشاغل خانگی و ایجاد درآمد از مزیت‌های صنعت نوغانداری است.

وی تصریح کرد: پروژه نوغانداری در ۱۶ شهرستان گیلان با هدف ایجاد اشتغال برای ۹ هزار خانوار روستایی و بهبود معیشت آنها و تامین مواد اولیه فرش و منسوجات ابریشمی دنبال می‌شود و عملکرد ما در سال ۹۹ بهتر از هدفگذاری‌ها بوده است. توزیع تخم نوغان نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد و نسبت به سال پایه ۹۷ حدود هفت درصد افزایش یافته و تولید پیله تر نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد بیشتر شده است.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: در حال حاضر بیشترین تولید پیله تر در گیلان در شهرستان‌های لنگرود، شفت و لاهیجان انجام می‌شود و اهتمام داشتیم تا با برگزاری دوره‌های آموزشی این صنعت را ارتقا ببخشیم.

کد خبر 547990

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گیلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha