جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۱۹
۰ نفر

هرچند هنوز هم برای باز کردن در پارکینگ بین اعضای خانواده دعواست و بوق ممتد خودرو در هر زمانی از شبانه روز به صدا در می‌آید تا ساکنان خانه در پارکینگ را باز کنند

سرقت در ۶۰ ثانیه

اما بسیار ی از ساختمان‌ها با نصب در‌های اتوماتیک این مشکل را حل کرده‌اند. برای باز کردن این در‌ها کافی است که راننده دکمه‌ای را بفشارد تا در عرض چند ثانیه ناقابل، در پارکینگ باز شود.

البته برای بسته شدن این نوع درها می‌توان به جک‌ها فرمان داد.به عبارتی ساده‌تر می‌توان دستگاه را به گونه‌ای تنظیم کرد که مثلا ۶۰ ثانیه پس از باز شدن، درها به طور خودکار بسته شوند.

با وجود اینکه این در‌ها آسایش بیشتری را برای رانندگان فراهم کرده‌اند اما خالی از خطر هم نیستند و گاهی در همین فرصت کوتاه بسته شدن در، سارقان وارد ساختمان می‌شوند.

این در حالی است که می توان با اندکی دقت این مشکل را حل کرد. در واقع راننده می تواند پس از واردشدن به پارکینگ یا خارج شدن ازآن، چند لحظه‌ای صبر کند تا مطمئن شود در بسته شده و غریبه‌ای به داخل ساختمان راه نیافته است.

صرفه جویی در کیسه پلاستیکی

خیلی وقت‌ها پس از خرید مواد غذایی به ویژه محصولاتی که در مجاورت هوا کیفیت خود را از دست می دهند با  این مشکل مواجه می‌شویم که باقی مانده آن را چگونه نگه داریم تا کیفیت خود را حفظ کند.

البته خیلی‌ها از کیسه‌های پلاستیکی معمولی برای نگهداری محصولات غذایی استفاده می‌کنند اما اخیرا برخی تولید کنندگان، محصولات خود را در کیسه‌های زیپ‌دار عرضه می‌کنند که می‌توان به راحتی و بدون نیاز به کیسه‌ای دیگر، باقی‌مانده محصول را در آن نگهداری کرد.

این کیسه‌های زیپ‌دار به خوبی بسته می‌شوند و به همین دلیل هوا در آن جریان ندارد و این امر به حفظ کیفیت مواد غذایی کمک می‌کند.

از سوی دیگر باز و بستن این کیسه‌ها هم خیلی ساده است و دیگر نیازی به استفاده از دندان برای باز کردن گره کوری که به کیسه‌های معمولی زده می‌شود، نیست.

پلاک پشت شیشه

با یکدست شدن شکل و اندازه پلاک‌ خودروها، برخی راننده‌های خودرو‌های وارداتی از نصب پلاک بازمانده‌اند وی از پلاک‌هایی که پشت شیشه‌ عقب این خودرو‌ها مشاهده می‌شود به خوبی مشکل نصب پلاک این دسته از خودرو‌ها را تایید می‌کند.

به نظر می‌رسد کوچک بودن جای پلاک خودرو‌های خارجی و منطبق نبودن آنها با اندازه پلاک‌های ایرانی، مهم ترین دلیل این پدیده است.

از آنجا  که قرار دادن پلاک، پشت شیشه از منظر پلیس، غیرقانونی است برخی راننده‌ها پلاکی به اندازه جاپلاکی سفارش می‌دهند اما این اقدام آنها نیز از دید پلیس غیرقانونی است و منجر به جریمه می‌شود.

برخی نیز با سفارش زیرپلاکی(وسیله‌ای که پلاک روی آن نصب می‌شود) از جریمه‌های مربوط به نبود پلاک خلاص می‌شوند اما باقی دارندگان خودرو‌های وارداتی به دلیل نازیبا شدن سپر خودرو با این روش، با آن میانه خوبی ندارند.

به هر حال به نظر می‌رسد جای پلاک خودرو‌های وارداتی موجود در شهر، بیشتر با اندازه پلاک‌های کشور‌های حاشیه جنوب خلیج فارس منطبق است و با پلاک‌های کشیده داخلی نسبتی ندارد.

علاقه به حاشیه

گویا برخی راننده‌ها همانند بازیکنان فوتبال علاقه خاصی به حاشیه دارند؛ با این تفاوت که فوتبالیست‌ها هنگام مصاحبه و راننده‌ها هنگام ترافیک، به حاشیه علاقه‌مند می‌شوند.

بدین معنی که با سنگین شدن ترافیک جاده‌ها، راننده‌های مورد نظر ما به حاشیه خاکی سمت راست جاده منحرف می شوند و با احساس زرنگی خاصی همه را پشت سر می‌گذارند.

البته گاهی اوقات نیز آنها به اینکه فقط خاک سمت راست جاده را به خورد باقی راننده‌ها بدهند، راضی نمی شوند‌و با یک حرکت آکروباتیک، به شانه خاکی سمت چپ می‌روند و در آن مسیر نیز خطی از گرد و غبار به هوا می‌فرستند. 

با اینکه تا‌کنون پلیس با این دسته از راننده‌های متخلف، برخورد کرده است اما خبر می‌رسد، قرار است این برخورد‌ها جدی‌تر از گذشته دنبال شود.

کد خبر 54797

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز