همشهری آنلاین: مقتدی صدر از یکی از روحانیون عراق از تشکیل گروهی ویژه برگرفته از اعضای جیش المهدی برای مبارزه با اشغالگران عراق خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، شیخ عبدالهادی المحدوای امام جمعه مسجد کوفه جمعه (24 خرداد)  در خطبه‌های نماز جمعه بیانیه‌ای را از جانب مقتدی صدر قرائت کرد که در آن آمده است: به برادرانم در جیش المهدی و به همه عراقی‌هایی که شعار مقاومت سر می‌دهند اعلام می‌کنم که مقاومت مختص به گروهی ویژه خواهد شد که به زودی (تشکیل) این گروه را اعلام خواهیم کرد. مقتدی صدر دربیانیه خود همچنین تصریح کرد: ما تا آزادی یا شهادت دست از مقاومت نخواهیم کشید.

همچنین مقتدی صدر خاطرنشان کرد: گروه مذکور از کسانی هستند که مهارت و خبره دارند و از طرف حاکم شرع و رهبری عالی جریان صدر به آنان اجازه ( مقاومت) داده شده است و سلاح جریان صدر فقط در دست این گروه قرار خواهد گرفت و به سوی هیچ گروهی به جز اشغالگران هدف نمی‌گیرند و برآنان تاکید شده است که سلاح‌های خود را علیه عراقی‌ها به کار نگیرند.

ازسوی دیگر صلاح العبیدی، سخنگوی جریان صدر دراین باره گفت: این تصمیم مقتدی صدر بر تعلیق فعالیت جیش المهدی تاکید دارد و این تصمیم گامی دیگر در راه مبارزه با اشغالگران است.

مقتدی صدر درآگوست 2007 بعد از به وقوع پیوستن درگیری های کربلا دستور تعلیق همه فعالیت‌های جیش المهدی را صادر کرد.

کد خبر 54795

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز