پنجشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۴
۰ نفر

نتایج یک بررسی در برزیل نشان می‌دهد ظاهرا آنتی‌بیوتیک آزیترومایسین به بیماران کووید-۱۹ بستری‌شده که مشکل تنفسی دارند، کمکی نمی‌کند.نآنتی‌بیوتیک به بیماران بستری کرونا کمکی نمی‌کند.

azithromycine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز در این بررسی ۲۴۳ بیمار از ۵۷ بیمارستان که نیاز به اکسیژن یا دستگاه تنفس مصنوعی پیدا کرده بودند، به طور تصادفی شده آزیترومایسین دریافت کردند و ۱۸۳ بیمار مشابه به عنوان گروه شاهد آنتی‌بیوتیک دریافت نکردند. همه این بیماران درمان‌های استاندارد دیگر را که در برزیل شامل داروی ضد مالاریا هیدروکسی کلروکین هم می‌شد، دریافت کرده بودند.

البته بررسی‌های دیگر نشان داده‌اند که هیدروکسی کلروکین هم سودی به بیماران کووید-۱۹ نمی‌رساند.

مقایسه این دو گروه نشان داد با اینکه ظاهرا آزیترومایسین آسیبی به بیماران نمی‌زند، پس از ۱۵ روز تجویز با بهبودی بیماران یا کاهش خطر مرگ ارتباطی نداشت.

یک نظرخواهی در میان ۶۰۰۰ پزشک در ۳۰ کشور که نتایج آن در ماه آوریل (اواخر فروردین) که نتایج آن در ژورنال پزشکی لنست منتشر شد، آزیترومایسین در میان شایع‌ترین داروهای تجویز شده برای کووید-۱۹ در رده دوم قرار دارد.

این پژوهشگران پیشنهاد می‌کنند با توجه به اینکه ازیترومایسین تاثیر سودمندی در بیماران نشان نداده است، مصرف معمول آن برای درمان بیماران کووید-۱۹ کنار گذاشته شود.

کد خبر 547936

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha