سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت حُکم چند پرونده جنجالی و قتل از جمله پرونده پدر رومینا اشرفی و نوید افکاری توضیحاتی ارائه داد.

غلامحسین اسماعیلی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایلنا، غلامحسین اسماعیلی درباره آخرین وضعیت حکم پدر رومینا اشرفی گفت: حکم صادر شده قابل تجدیدنظر و فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است و بعد از قطعیت رسیدگی دیوان عالی کشور مشخص خواهد شد.

وی همچنین درباره آخرین وضعیت برگزاری دادگاه وحید خزایی گفت: تشخیص علنی یا غیر علنی بودن دادگاه با قاضی است و معمولا دادگاه پرونده‌های منافی عفت و اخلاق عمومی به صورت غیر علنی برگزار می‌شود.

اسماعیلی درباره حکم نوید افکاری گفت: نوید افکاری حکمش اعدام نیست، بلکه قصاص است؛ گرچه ماهیت این دو یکی است، اما از نظر قانون با یکدیگر متفاوت است زیرا این فرد آدم کشته است.

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: آدمی بی گناه توسط افکاری کشته شده است و اگر افراد به دنبال اقدامی انسانی هستند، چرا کسی نمی‌گوید فردی که به قتل رسیده بی گناه بوده و در مقابل خانه‌اش به قتل رسیده است، این فرد خانواده دارد و چرا کسی از این خانواده داغدار صحبت نمی‌کند.

اسماعیلی بیان کرد: حکم قصاص صادر شده و حق اولیای دم است و خود فرد صحنه را بازسازی کرده و دادگاه او علنی بوده و وکیل داشته است و خودش اقرار کرده و اکنون برمبنای جنبه حق الناس، دادگاه حکم قصاص داده است، البته این حکم قابل فرجام خواهی بوده و در دیوان عالی کشور مورد رسیدگی مجدد قرار گرفته است و قضات دیوان حکم را بررسی کردند.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه دشمن به دنبال فضاسازی است، گفت: ما به ناچار مستندی از اقرار خود افکاری و بازسازی صحنه قتل توسط او را منتشر کردیم که در آن خودش توضیح داد چگونه مقتول را به قتل رسانده است.

وی با بیان اینکه ما برای دشمن شأن قائل نیستیم، گفت: به احترام شهروندان خودمان تاکنون بخشی از مستندات پرونده را منتشر کردیم و مستندات دیگری هم در اختیارمان است.

اسماعیلی گفت: برخی از چهره‌های مشهور تا خبری می‌شنوند بدون اینکه چیزی بدانند اظهارنظر می‌کنند؛ انگار قسم خورده‌اند در همه چیز ورود کنند، بدون اینکه تخصصی یا اطلاع درستی داشته باشند.

کد خبر 547901

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • مجتبی کوهستانی MG ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    20 28
    درود بر رئیسی قهرمان