جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۳:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: خبرهای منتشره در پایان نشست شورای روسیه- ناتو در بروکسل حکایت از ادامه اختلاف روسیه با ناتو دارد.

به گزارش خبرگزاری نووستی، آناتولی سردوکوف وزیر دفاع فدراسیون روسیه روز جمعه پس از پایان اجلاس شورای روسیه-ناتو که در بروکسل در سطح وزرای دفاع برگزار شد، اعلام کرد عدم تفاهم بین روسیه و ناتو در رابطه با پیمان نیروهای مسلح معمولی در اروپا (CFE) و استقرار سپر ضد موشکی آمریکا در اروپا همچنان باقی است.

وی گفت که روابط روسیه با ناتو، در سطحی بالا ارزیابی می شود، اما مسائلی هستند که در رابطه با آنها تفاهم حاصل نشده است، از جمله پیمان نیروهای مسلح معمولی در اروپا (CFE) و استقرار سپر ضد موشکی آمریکا در اروپا.

وزیر دفاع روسیه همچنین افزود که هیئت این کشور طی اجلاس دو سند که برای بررسی ارائه شده بودند را تایید کرد.

سردوکوف افزود که این اسناد عبارتند از نگرش درازمدت به همکاری نظامی و عملی بین روسیه و ناتو و گزارش عمل به دستورات سیاسی-نظامی برای ارتقای سطح همکاری عملیاتی بین نیروهای روسیه و کشورهای عضو ناتو

مخالفت دبیر کل ناتو با سخنان رئیس جمهور روسیه 
    
از سوی دیگر یاپ دی هوپ شیفر دبیر کل ناتو اعلام کرد با نظر دیمیتری مدودف رئیس جمهور فدراسیون روسیه درباره نقش ناتو در برقراری امنیت در اروپا موافق نیست. 

مدودف روز ۱۱ ژوئن در پاسخ به شرکت کنندگان در کنگره جهانی مطبوعات و رسانه های روسی اعلام کرد که ناتو مشکلات امنیتی اروپا را حل نمی کند و تضمینی وجود ندارد که ائتلاف آتلانتیک شمالی تکالیف نظامی خود را در اروپا گسترش ندهد.

رئیس جمهور فدراسیون روسیه اعلام کرد: "من دلیلی ندارم که بگویم نظام امنیتی در اروپا جامع و جهانی است. درباره ناتو باید گفت که به درد حل مشکلات امنیتی اروپا نمی خورد".

دبیر کل ناتو روز جمعه در پایان اجلاس شورای روسیه-ناتو در سطح وزرای دفاع که در بروکسل برگزار شده بود، گفت:"من با این ارزیابی منتقدانه موافق نیستم، این مستدل نیست".

وی در پاسخ به سوالی درباره این که نظر وی نسبت به اظهارات رئیس جمهور روسیه درباره طرح جدید امنیت در اروپا چیست، گفت که او از جزئیات پیشنهاد مدودف آگاهی ندارد.

کد خبر 54783

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز