مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
۰ نفر

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: برخی عوامل آتش‌سوزی و خاکستر شدن ۸۰۰ هکتار از جنگل‌های ارس منطقه حفاظت‌شده الموت غربی شناسایی شدند.

آتش‌سوزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، حسن عباس‌نژاد با بیان اینکه آتش‌سوزی جنگل‌های ارس در ارتفاعات مشرف به روستای لات یکی از خسارت‌بارترین آتش‌سوزی‌های سال‌های اخیر در استان قزوین است، اظهار کرد: پیگرد قانونی و قضائی جدی برای مجرمان این حادثه انجام می‌شود و پیگیری برای شناسایی همه عوامل این آتش‌سوزی خسارت‌بار ادامه دارد. معاون دادستان استان قزوین به همراه دادیار و سایر عوامل قضائی استان در محل این حریق حضور یافتند و مشغول ارزیابی ابعاد قضائی و مجرمانه این حادثه و تشکیل پرونده برای متهمان هستند.

عباس‌نژاد ضمن رد برخی شایعات در مورد ادامه داشتن این آتش‌سوزی و افزایش آن به سطح ۱۰۰۰ هکتار یادآور شد: خوشبختانه این آتش‌سوزی شب گذشته با حضور ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست، یگان منابع طبیعی و جمعیت هلال احمر استان‌های قزوین و گیلان به طور کامل مهار شده و ماموران ما برای جلوگیری از شعله‌ور شدن دوباره آن در منطقه حضور دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به کمبود امکانات و تجهیزات اطفای حریق منابع طبیعی در استان قزوین تصریح کرد: دلیل گستردگی این حریق تا سطح ۸۰۰ هکتار صعب‌العبور بودن منطقه و نبود تجهیزاتی مانند هواپیما یا بالگرد آب‌پاش در استان قزوین است. تاخیر در رسیدن این هواپیما یا بالگرد از تهران به منطقه سبب این خسارت بالا می‌شود.

عباس‌نژاد با بیان اینکه در این آتش‌سوزی تعداد زیادی از درختان ارس ۱۰۰۰ ساله ما نابود شده‌اند، خاطرنشان کرد: ارس یکی از ۴ گونه درختان سوزنی‌برگ بومی ایران است که در ارتفاعات بلند و کوهپایه‌ای می‌روید و روند رشد و نمو آن بسیار آهسته است. بنابراین نمی‌توان جای خالی این گونه حفاظت‌شده را حتی تا چند دهه آینده پر کرد.

کد خبر 547726

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha