چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
۰ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان از تلاش برای توزیع واکسن آنفلوانزا از اول مهرماه و معرفی مراکز و داروخانه‌های مورد نظر برای توزیع واکسن در آینده نزدیک خبر داد.

واکسن آنفلوآنزا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر حسین فرشیدی صبح چهارشنبه ۱۹ شهریور در نشستی خبری که به‌صورت مجازی برگزار شد، افزود: آمار و ارقامی که این روزها اعلام می‌شود نشان‌دهنده دوگانگی است که تعداد فوتی‌ها پایین اما تعداد بستری‌های هرمزگان رو به افزایش و بسیار آرام است. ادامه همین روند ما را دچار مشکل می‌کند و موارد فوتی و بخش مراقبت‌های ویژه را در سیر افزایش قرار می‌دهد، وقتی می‌گوییم شهرستانی در وضعیت سفید قرار دارد این موضوع بیانگر است ما همچنان درخطریم و کرونا وجود دارد.

فرشیدی با اشاره به اینکه ۶۲ هزار مورد تست کرونا در هرمزگان انجام‌شده که سومین استان را در این بخش به خود اختصاص داده‌ایم، روزانه ۲۳۰ تا ۲۵۰ مورد بستری در سطح استان هرمزگان وجود دارد. ۱۷ بیمار کرونایی در هرمزگان وابسته به دستگاه تنفس مصنوعی هستند و بدحال هستند که عمدتاً در بندرعباس مستقر هستند. ۹۰ درصد بیماران کرونایی هرمزگان با وضعیت مناسب ترخیص شدند، بیماران کرونایی هرمزگان که به دستگاه تنفس مصنوعی متصل شدند بیش از ۳۳ درصد بهبود پیداکرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با اشاره به اینکه در کل ۲۴. ۲ درصد بیماران کرونایی هرمزگان روستایی و مابقی شهری هستند، عنوان کرد: خوشبختانه بیش از ۷۳ درصد موارد در عزاداری‌های محرم در استان هرمزگان با رعایت کامل موارد پروتکل بهداشتی بود و در خصوص فاصله‌گذاری اجتماعی شاهد تخلفی نبودیم و با تذکرات انجام‌شده همکاری مناسبی انجام شد. بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور انجام شد و تا ۱۷ شهریورماه تمامی همکاران بهداشتی استان هرمزگان مدارس را موردبررسی قراردادند، یک تا دو مدرسه نیز مشکلاتی وجود داشت که تذکرات لازم انجام‌شده و اکنون عمده آموزش در سطح استان به سمت فضای مجازی رفته گرچه امکانات بهداشتی در مدارس سطح استان وضعیت مطلوب بود. کارکنان دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان به‌صورت مستمر بازدید از مدارس را در دستور کار قرار داده‌اند و تداوم خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با اشاره به اینکه هرکسی دارای علامتی از بیماری کووید ۱۹ است باید سریعأ به مراکز درمانی مراجعه کند، افزود: سال گذشته بسیاری از واکسن‌های آنفلوانزا نیز به دلیل عدم مراجعه شهروندان و مصرف به دور ریخته شد اما امسال با توجه به شیوع کرونا تقاضای مصرف بالا رفته و در تلاشیم از اول مهرماه نیز واکسن موردنظر را توزیع کنیم.

فرشیدی بیان کرد: واکسن آنفلوانزا موردنیاز استان هرمزگان را ۲۵۰ هزار عدد پیش‌بینی می‌کنیم، مراکز و داروخانه‌های موردنظر برای توزیع واکسن آنفلوانزا را به‌زودی معرفی و اعلام می‌کنیم تا شهروندانی که ضرورت دارد به آن‌ها مراجعه کنند. هیچ کمبودی در داروهای موردنیاز درمان کرونایی طبق دستورالعمل‌های تعیین‌شده در استان هرمزگان وجود ندارد، برخی تجویزات دارویی در فضای مجازی مطرح می‌شود که طبق دستورالعمل‌های جهانی و داخلی نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: دستگاه‌های اجرایی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی موفق بوده‌اند، متأسفانه استفاده از ماسک توسط مردم کاهش پیداکرده و امکان افزایش بستری در بخش ویژه و حتی فوتی وجود دارد.

کد خبر 547719

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha